رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی عرب پس از ٢٤ سال حبس آزاد شد

زندانی سیاسی عرب پس از ٢٤ سال حبس بدون یک روز مرخصی آزاد شد
رحیم عفراوی
posted onFebruary 26, 2024
noدیدگاه

رحیم عفراوی، یکی از زندانیان سیاسی عرب، ٢١ بهمن ماه ١٤٠٢ شمسی، بعد از تحمل ۲۴ سال زندان بدون مرخصی، از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

رحیم عفراوی خرداد ماه ۱۳۷۹ شمسی، در جاده خرمشهر به اهواز، در منطقه‌ی کریشان، توسط نیروهای سازمان تروریستی اطلاعات با خشونت بازداشت شد.

دو سال کامل از اوایل حبس خود را در بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات اهواز تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روانی  سپری کرد و در نهایت به زندان کارون منتقل شد.

این زندانی سیاسی که بارها تحت فشار برای اعتراف اجباری علیه خود و دیگر زندانیان سیاسی عرب قرار داشته، پس از چندین سال حبس در زندان‌های همدان و بافت، در سال ۱۳۹۹ به زندان شیبان اهواز منتقل شد.

دادگاه انقلاب اهواز در ابتدا او را به‌ اتهام واهی "محاربه" به اعدام محکوم کرد، اما با پیگیری وکلا و اعتراض به پرونده این حکم به سی سال زندان تخفیف پیدا کرد.

این زندانی که با سلامت کامل بازداشت شده بود، هم‌اکنون دست راستش به‌دلیل ضرب‌و‌شتم ماموران گارد زندان شیبان و عدم رسیدگی پزشکی، توان حرکتی‌اش را برای همیشه از دست داد.

رحیم عفراوی، متولد شهر سوسنگرد و ساکن روستای آلبوعفری شمالی است. عفراوی پیش از زندان، به عنوان کارمند رسمی شرکت فارسیت ۱۴ سال سابقه کار داشت.

او که حین بازداشت ۳۰ ساله بود، حال در سن ۵۳ سالگی در حالی از زندان آزاد شده که پدر و مادرش وفات یافته‌ و همسرش، نیز از او جدا شده است.