رفتن به محتوای اصلی

اعتراض کارگران واحد صنعتی تولید "ام دی اف" شرکت هفت‌تپه وارد دومین روز خود شد

کارگران واحد صنعتی تولید "ام دی اف" شرکت هفت‌تپه
کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز فلات قاره سیری
اعتراضات کارگری در ایران همچنان ادامه دارد
posted onFebruary 25, 2024
noدیدگاه

با بغرنج‌تر شدن اوضاع معیشیتی مردم و نیز بی‌توجهی حکومت به وضعیت نابسامان اقتصاد، کارگران برای تحقق خواست‌های برحق خود و جوابگو کردن حکومت، روزانه دست به تحصن و اعتراض می‌زنند.

برپایه گزارش رسیده به آواتودی، روزیکشنبه ششم اسفند ماه، کارگران واحد صنعتی تولید "ام دی اف" شرکت هفت‌تپه در اعتراض به وضعیت شغلی و معیشتی خود، برای دومین روز پیاپی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در پی گسترش اعتراض مذکور، محسن طاهرخانی مدیر شرکت و هرمز کاهکش از افراد نزدیک به او، از ورود کارگران معترض به داخل این واحد صنعتی ممانعت کرده‌اند.

کارگران معترض می‌گویند که طی چند سال گذشته در این واحد صنعتی مشغول به کار بوده و از روز اول ساخت تا امروز که شرکت به بهره‌برداری و تولید رسیده، حضور پررنگ داشته‌اند، اما به حداقل مطالباتشان توجهی نشده است.

اعتراضات کارگری در ایران همچنان ادامه دارد
کارگران واحد صنعتی تولید "ام دی اف" شرکت هفت‌تپه

در جمهوری اسلامی ایران، کارگران از کوچکترین حق مسلم خود محروم هستند و کارفرما می‌تواند به سهولت هر کارگر معترضی را از حقوق و مزایایش محروم و او را اخراج کند.

در ادامه تجمعات کارگری، کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز فلات قاره سیری علیه وضعیت نابهنجار شغلی‌شان دست به تجمع زده‌اند.

این تجمع اعتراضی از چند روز پیش آغاز شده است و کارکنان معترض خواهان حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت حقوق معوقه عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت هستند.

سیستم قضائیه جمهوری اسلامی ایران، با شدت تمام با فعالین کارگری و اعتصاب کنندگان برخورد می‌کند. در همین رابطه، روز چهارشنبه دوم اسفندماه، “ناهید خداجو”، فعال کارگری جهت اجرای حکم پنج سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال کارگری از سوی دادگاه نماشی تهران با اتهامات “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” روبرو گردید و در نهایت جموعا به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.