Ana içeriğe atla

آواتودی یکی ازمسیرهای قاچاق بین المللی سپاه پاسداران را افشا می‌کند!

آواتودی یکی ازمسیرهای قاچاق بین المللی سپاه پاسداران را افشا می‌کند!
posted onOctober 27, 2020
noyorum

 سپاه پاسداران از طریق فارس ایرقشم و شرکت «کانویاسا» ی ونزوئلا که سال گذشته به دلیل همکاری در قاچاق سلاح با ماهان ایر توسط آمریکا تحریم شد، اکنون مواد مخدر و طلا قاچاق می‌کند.

 طبق گزارش رسیده به آواتودی صبح روز سه شنبه ۶ آبان ١٣٩٩ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ فارس ایرقشم مقادیر قابل توجهی سلاح و مواد مخدر را از تهران به جزیره «اسپارگوس» در کشوری کوچک و دور افتاده به نام "کیپ ورد" CAPE VERDE در غرب آفریقا فرستاد. هواپیمای فارس قشم ایر برای رد گم کردن در تونس توقف کوتاهی داشت و سپس مسیر را تا مقصد ادامه داد.

ارسال مواد مخدر و سلاح و بارگیری طلا از در غرب آفریقا توسط سپاه پاسداران کاملا مخفیانه انجام می شود.

 بر اساس گزارش منابع آواتودی قرار است ماهان ایر یک فروند بوئینگ ۷۴۷ را برای تسریع در روند قاچاق به ونزوئلا بدهد. پرواز های حامل بار قاچاق سلاح و مواد مخدر و طلا از تهران به کاراکاس در نزدیکی موریتانی سیستم TCAS خود را خاموش میکنند تا ساده تر به مقصد خود در ونزوئلا برسند.

بنا بر تحقیقات همکاران آواتودی در ایران، یک فروند ایرباس ۳۴۰ شرکت کانویاسا جهت ادامه فعالیت های خود با پرواز از کاراکاس خود به شهر بلگراد صربستان می‌رود و سپس بعد از طی کردن مسیر با یک سوختگیری در خاک ترکیه خود را به تهران میرساند. اقدامات این پرواز طی این مسیر به دو علت است. 

نخست مخفی کردن مسیر واقعی تا مقصد و دوم هم بعلت سنگینی محموله ها و مصرف بالای سوخت مجبور به سوختگیری میشوند. با توجه به اینکه هیچ مسافری در این خطوط وجود نداشته و ندارد این هواپیما در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در خدمت هواپیمایی ایران ایر بود و پروازهای خود را از فرودگاه خمینی به سمت دمشق و سپس کاراکاس انجام میداد و محموله های نظامی حمل میکرد که بعلت فشارهای آمریکا مجبور شدند این خط ارتباطی را قطع کنند.