Skip to main content

نگرانی از وضعیت ٥٠٠ پناهنده سوری در دانمارک

نگرانی از وضعیت ٥٠٠ پناهنده سوری در دانمارک
posted onMay 10, 2021
nocomment

الجزیره به نقل از مقامات دانمارک می‌گوید، دولت به پناهندگان سوری اعلام کرده در حال حاضر وقت آن رسیده که به خانه‌هایشان در کشور خود بازگردند.

دولت دانمارک مناطق متروکه سوریه را "امن" قلمداد می‌کند و این ممکن است به تبلیغات رسانه‌ای مبنی بر برگزاری انتخابات کذایی بشار اسد با نظارت سوء ایران و همچنین کاهش نزاع‌ها در این مناطق مرتبط باشد.

اعلام این خبر موجب شده تا نزدیک به ٥٠٠ پناهنده سوری که غالبا از مخالفین بشار اسد و تحت تعقیب هستند؛ در موقعیتی بسیار بد از نظر روحی و روانی قرار بگیرند.

یکی از پناهجویان سوری در این باره گفته است که او در حالی سوریه را ترک کرده که به دلیل مخالفت با دولت دست‌نشانده بشار اسد تحت پیگرد بوده و حالا آینده خانواده‌اش با این تصمیم دولت دانمارک، مبهم و نگران‌کننده است.

یکی دیگر از پناهجویان به نام "ساجدا سالم" ١٩ ساله و ساکن اودنز، در این باره اینچنین اظهار نظر کرده:"ارزیابی تازه مقامات دانمارک مناطق محل سکونت سابق ما در سوریه را امن قلمداد کرده در حالی که من به همراه مادر و چهار خواهرم در آنجا نظاره‌گر جان باختن افراد زیادی بودیم و خاطران دردناکی از آنجا داریم."

خبرگزاری‌های اسرائیل، اخیرا از لغو اعطای مجوز یا سند آپارتمان‌هایی خبر داد که مخالفین اسد آنها را پیش‌خرید کرده یا اقساطی از آن را پرداخت کرده‌اند. تعاونی مسکن سوریه که نهادی تحت نظارت دولت اسد است از تمام بازوهای اجرایی خود برای تحت فشار گذاشتن مخالفین استفاده می‌کند.