رفتن به محتوای اصلی

موشکباران اسرائیل توسط تروریست‌های حزب‌الله یک کشته برجای گذاشت

موشکباران اسرائیل توسط تروریست‌های حزب‌الله یک کشته برجای گذاشت
تصویری از مناطق آسیب دیده در حملات موشکی تروریست‌ها به شمال اسرائیل
posted onMarch 27, 2024
noدیدگاه

ارتش دفاعی اسرائیل اعلام کرد، صبح چهارشنبه، هشت فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، گروه تروریستی حزب الله اقدام به موشکباران شهر مرزی "کریات شمونا" در شمال این کشور کرده‌ است. حداقل سی موشک بسمت این منطقه پرتاب شده.

برپایه این اطلاعیه، گروه تروریستی حزب الله لبنان مناطق مسکونی در کریات شمونا را موشکباران کرده‌اند و طی آن یک شهروند این کشور بنام زهار بشارا، ساکن شهر دروزی عین قینیه می‌باشد.

بنابر اظهارات مقامات ارشد اسرائیل، ارتش این کشور در واکنشی سریع مناطقی که موشک‌ها از آنجا پرتاب شده بودند را بشدت بمباران کرده‌ است اما از ارائه آمار و اطلاعاتی در رابطه با میزان خسارت وارده بر تروریست‌ها پرهیز کرده و آنرا به وقت دیگری موکول کردند.

موشکباران اسرائیل توسط تروریست‌های حزب‌الله یک کشته برجای گذاشت
جوان اسرائیلی کشته شده 

قابل ذکر است، روز سه‌شنبه، هفت فروردین‌ماه، سخنگوی ارتش دفاعی اسرائیل از حمله‌ی هوایی گسترده و کوبنده جنگنده‌های این کشور به یک نشست امنیتی در دیرالزور و چندین هدف دیگر متعلق به سپاه پاسداران در البوکمال خبر داد. این نشست امنیتی در یک ویلا متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود.

برپایه گزارشی از دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در نشست امنیتی مذکور فرماندهان ارشد سپاه با تروریست‌های حزب‌الله و گروه‌های دیگر جلسه داشته‌اند و قرار بود در رابطه با گسترش راه‌های انتقال سلاح به لبنان و نوار غزه بحث و گفتگو کنند که اسرائیل مجال دیدن روز روشن را به آن‌ها نداد.

در این حمله گسترده، حداقل ١٥ تروریست وابسته به جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند که در میان آن‌ها نام بهروز واحدی، فرمانده ارشد سپاه در سوریه به چشم می‌خورد. همچنین نه نفر از کشته شدگان، از تروریست‌های عراقی می‌باشند.

بنابر ادعای خبرگزاری تایمز اسرائیل، این حملات علیه نیروهای عملیات ویژەی واحد ٤٠٠٠ سازمان تروریستی اطلاعات سپاه پاسداران و واحد ویژه ١٨٨٤٠ سپاه قدس، انجام شده است. اسرائیل این حملات را در تلافی قاچاق سلاح به تروریست‌های لبنانی و فلسطینی انجام داده است.

گفته می‌شود حزب الله در تلافی این ضربه مهلک به بدنه تروریست‌ها، موشکباران امروز به سمت مناطق شمالی لبنان را انجام داده است.