رفتن به محتوای اصلی

سنندج اولین اعتراض سال ١٤٠٣ را بنام خود ثبت کرد

سنندج اولین اعتراض سال ١٤٠٣ را بنام خود ثبت کرد
تصویری از محل درگیری مردم سنندج با سرکوبگران جمهوری اسلامی ایران
نوروز، لباس کردی و هەلپەرکی سه نماد مبارزه و مقاومت در کردستان است که جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای نابودی آن کوتاهی نمی‌کند
posted onMarch 21, 2024
noدیدگاه

شهروندان محله فیض آباد سنندج، در حالیکه تدارکات اولیه برگزاری مراسم آتش نوروزی را فراهم می‌کردند، با هجوم گسترده نیروهای جمهوری اسلامی ایران مجبور به لغو برنامه‌های از پیش تعین شده شدند.

برپایه گزارش رسیده به آواتودی، عصر روز چهارشنبه، اول فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، مردم فیض آباد یکی از محلات پرجمعیت سنندج (سنه)، قصد برپایی آتش نورورزی را داشتند اما نیروهای تروریستی انتظامی با حضور در محل، ضمن متفرق کردن جمعیت حاضر، برگزارکنندگان این مراسم را تهدید کردند که اگر نسبت به برپایی آتش نوروزی اصرار ورزند، بازداشت خواهند.

این اقدام ماموران جمهوری اسلامی ایران با واکنش و خشم مردم روبرو شد و برای ساعاتی میان طرفین درگیری روی داد و مردم نیز به سمت ماشین‌های سرکوبگران جمهوری اسلامی سنگ پرتاب کردند.

با حضور نیروهای یگان ویژه، سرکوب مردم کاملتر شد و با شلیک‌های هوایی و گاز اشک آور، سرکوبگران جمهوری اسلامی توانستند کنترل وضعیت را بصورت موقت بدست گیرند.

ملت کرد از یک ماه پیش از آغاز روز رسمی نوروز تا دو هفته بعد از آن، اقدام به برگزاری مراسمات ویژه آغاز سال نوی کردی و فرارسیدن نوروز می‌کند و از این فرصت برای ابراز انزجارش از جمهوری اسلامی بهره می‌برد.

در همین رابطه، پیشتر آواتودی با انتشار گزارش از هجوم نیروهای جمهوری اسلامی به محل برگزاری مراسم نوروز کوردواری در اسلام آباد غرب خبر داده بود.

در این حمله، نیروهای اطلاعاتی شهرستان اسلام آىاد غرب ضمن مصادره سازهای موسیقی و موتور برق، برگزار کنندگان مراسم مذکور را نیز تهدید کرده بودند در صورت اصرار بر برپایی آتش، با برخورد شدیدتر مواجه خواهند شد.