رفتن به محتوای اصلی

صدیقه وسمقی: در بیدادگاه انقلاب حاضر نخواهم شد

صدیقه وسمقی: در بیدادگاه انقلاب حاضر نخواهم شد
تصویری از صدیقه وسمقی ، محقق و دین پژوه که حاضر نیست تن حجاب اجبار بدهد
posted onMarch 18, 2024
noدیدگاه

صدیقه وسمقی، محبوس در زندان اوین، پسس انتشار کیفر خواستی که علیه او در سیستم قضائی جمهوری اسلام تنظیم شده، در واکنشی به احضارش به دادگاه انقلاب آنرا بی‌اعتبار و غیرقانونی وصف کرد.

روز دوشنبه، ٢٨ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، صدیقه وسمقی، محقق دین‌پژوه و اسلام‌شناس، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی‌اش اعلام کرد:  "دادگاه انقلاب قانونی نیست و دفاع در این بیدادگاه معنایی ندارد. در آن حضور پیدا نمی‌کنم و نمی‌خواهم با این قضاتِ جور مواجه بشوم".

طبق کیفرخواستی که روز دوشنبه ۲۸ اسفند صادر شده، وسمقی به "تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی و حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی" متهم شده است.

صدیقه وسمقی، نویسنده و اسلام‌پژوه، روز شنبه ۲۶ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، به دست نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفهیم اتهام در دادسرای اوین، به بند زنان زندان اوین منتقل شد

مصادیق اتهامی صدیقه وسمقی مواردی همچون اعلام تحریم انتخابات فرمایشی اخیر جمهوری اسلامی و عدم رعایت حجاب شرعی در دادسرا گزارش شده است.

حساب کاربری خانم وسمقی در این مورد نوشت: "حال صدیقه وسمقی از حدود ساعت هشت صبح در زندان بد شده و ضربان قلب او به بیش از ۱۲۰ و فشار خونش به بالای ۱۶ رسید".

صدیقه وسمقی حاضر به سر کردن حجاب برای اعزام به بهداری زندان نشده و مسئولان زندان به همین خاطر او را حتی به بهداری زندان نیز اعزام نکرده‌اند.

با وخیم شدن حال وسمقی یک پرستار بهداری را به زندان زنان می‌فرستند که تنها فشار سنج و مقداری قرص و دارو داشته است. وی پس از یک ساعت که وضعیت فشار خون و ضربان قلب او به حالت نرمال برگشت، از بند خارج شد. در این شرایط وضعیت جسمی صدیقه وسمقی نگران‌کننده است ولی همچنان به به بیمارستان منتقل نشده است.