رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل یک پایگاه حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار داد

اسرائیل یک پایگاه حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار داد
تصویری از حملات اسرائیل به پایگاه‌های تروریست‌های حزب الله
posted onMarch 4, 2024
noدیدگاه

در ادامه حملات نیروی دفاعی اسرائیل به جنوب لبنان و علیه مواضع تروریست‌های حزب‌الله، روز دوشنبه، ١٤ اسفندماه، اسرائیل از نابودی کامل یک پایگاه حزب الله که محل تجمع تروریست‌های وابسته به ایران بود، خبر داد.

بنابر گزارشی که نیروی دفاعی اسرائیل در ایکس منتشر کرد، این پایگاه بزرگ در شهرک شیحین در شهرستان صور در جنوب لبنان قرار داشت. ساعت حمله همزمان با حضور تعداد کثیری از نیروهای تروریستی وابسته به ایران در محوطه پادگان انتخاب شده بود.

همچنین بنابر ادعای ارتش اسرائیل، پایگاه دیگری از تروریست‌های حزب‌الله در شهرک "عیتا الشعب" در شهرستان "بنت جبیل"، در ابتدای امروز هدف حمله موشکی قرار گرفته و با خاک یکسان شده است.

اسرائیل در بیانیه‌ی خود یادآور می‌شود این حملات در جواب به موشک پراکنی‌های حزب الله به شمال این کشور می‌باشد که موجب کشته شدن یک کارگر خارجی و زخمی شدن هفت نفر دیگر شده است.

اولین زن اسرائیلی که فرمانده یک پایگاه نیروی هوایی میشود

از سوی دیگر امروز، دوشنبه، ١٤ اسفندماه، ارتش اسرائیل از انتصاب یک زن، به عنوان فرمانده پایگاه نیروی هوایی آودا خبر داد. این اولین بار است که یک زن در اسرائیل به این مقام می‌رسد.

اتصاب اولین زن اسرائیلی به عنوان فرمانده یک پایگاه نیروی هوایی
ژنرال گیمل، پیشتر فرماندهی اسکادران ١٢٢ را برعهده داشته است

بیانیه مذکور یادآور می‌شود، سرلشکر هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای، ژنرال گیمل را به عنوان فرمانده جدید پایگاه نیروی هوایی آودا معرفی کرده و بزودی در این شغل آغاز به خدمت می‌کند.

ژنرال گیمل، پیشتر فرماندهی اسکادران ١٢٢ را برعهده داشته است و از ٢٠٠٣ نیز به عنوان خلبان ترابری به IAF به خدمت اعزام شده است.