رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل یکی دیگر از فرماندهان ارشد حزب الله را به سزای اعمالش رساند

اسرائیل یکی دیگر از فرماندهان ارشد حزب الله را به سزای اعمالش رساند
حسن حسین سلامی، در موشک پراکنی‌های اخیر حزب‌الله به شمال اسرائیل نقش مستقیمی داشته است.
posted onFebruary 26, 2024
noدیدگاه

نیروی دفاعی اسرائیل با انتشار اطلاعیه‌ای از کشته شدن "حسن حسین سلامی" از فرماندهان ارشد گروه تروریستی حزب‌ الله، در حمله‌ای موشکی، در جنوب لبنان خبر داد.

عصر روز دوشنبه، هفتم اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، رسانه‌های عربی از هدف قرار گرفتن یک خودرو در جنوب لبنان خبر دادند. این گزارشات متذکر شده بودند که خودروی مذکور متعلق به حزب‌الله می‌باشد و احتمالا حامل یکی از رهبران حزب الله می‌باشد.

چند ساعت بعد، نیروی دفاعی اسرائیل در صفحه اختصاصی خود در ایکس، ویدئوی لحظه هدف قرار دادن خودرویی را منتشر کرد که به گفته مقامات ارتش، خودروی حامل حسن حسین سلامی، از فرماندهان ارشد حزب‌الله می‌باشد.

بنابر گفته‌های مقامات دفاعی اسرائیل، این تروریست رتبه‌ای معادل با سرلشکر داشته، که هنگام عبور از حوالی روستای المجادل در جنوب لبنان هدف حمله یکی از پهپادهای جنگی ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

سلامی فرمانده‌ی یکی از لشکرهای حزب‌الله بوده و مسئولیت طراحی و نظارت بر حمله به نیروهای اسرائیلی را برعهده داشته است. او همچنین در موشک پراکنی‌های اخیر حزب‌الله به شمال اسرائیل نقش مستقیمی داشته است.

پیشتر نیروی دفاعی اسرائیل با انتشار خبری اعلام کرده بود، تیپ زره‌پوش ٤٠١ در چندین حمله طی ٢٤ ساعت گذشته توانسته، بیش از ٣٠ تروریست حماس را در منطقه زیتون غزه، بکشند.