تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

میلیاردها تومان سرمایه مردم در پلی‌اکریل اصفهان به تاراج رفت

میلیاردها تومان سرمایه مردم در پلی‌اکریل اصفهان به تاراج رفت
میلیاردها تومان از سرمایه مردم که به صورت سهامی بی‌ارزش در اختیار آنها قرار داشت، به تاراج رفت.
posted onJuly 5, 2020
noتعليق

به گزارش آواتودی، جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر با نمایش دروغین رشد بازار بورس، تلاش بسیاری انجام داده است تا اندک سرمایه‌های مردم که اکثر آنها از قشر ضعیف یا متوسط جامعه هستند را از چنگ آنها خارج کند.

تبلیغات گسترده توسط رسانه‌های دروغ‌پرداز جمهوری اسلامی، شرایط بازار بورس را همراه با رونق نشان می‌دهند. این در حالی است که بر اساس اسناد موجود، بورس ایران در مرز یک ورشکستگی بزرگ قرار دارد.

از سوی دیگر شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی و خصولتی حاضر در بورس، پس از جذب سرمایه‌های مردم و فروش سهام خود، با جعل اسناد و مدارک مالی، این موسسات را زیان‌ده معرفی می‌کنند.

به عنوان نمونه شرکت پلی اکریل ایران سهامی عام مشهور به پلی اکریل اصفهان، سال‌ها است که با فساد گسترده مدیران دولتی روبرو بوده و هر سال با جعل اسناد مالی، این شرکت در بورس زیان‌ده معرفی می‌شود.

ارزش هر برگ سهام این شرکت در سال گذشته یک هزار تومان اعلام شده بود، اما مدیران شرکت با جعل اسناد مالی، این شرکت سودده را زیان‌ده اعلام کرده و هر روز از ارزش این سهام کاسته می‌شود.

در حال حاضر قیمت نماد هر سهم پلی اکریل اصفهان ٧٠٠ تومان برآورده شده که نشان دهنده ضرر ٣٠ درصدی سهام‌داران است.

با  این وجود اکثر سهامداران عادی شرکت فوق خواستار فروش سهام خود با قبول ضرر و زیان‌ها هستند، اما با نفوذ مدیران شرکت، نماد تعلیق بوده و سرمایه سهامداران بلوکه شده است.

به عبارتی، سهامداران که تمام یا بخش عمده‌ای از سرمایه خود را برای خرید سهام پلی اکریل اصفهان هزینه کرده‌اند، امروز نه تنها از سود این شرکت بهره‌ای نمی‌برند، بلکه حتی نمی‌توانند با ٣٠ یا حتی ٤٠ درصد ضرر نیز سرمایه خود را آزاد کنند.