تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

تعرض نزدیکان زنگنه به محیط‌زیست میانکاله همچنان ادامه دارد

تعرض نزدیکان زنگنه به محیط‌زیست میانکاله همچنان ادامه دارد
posted onApril 15, 2022
noتعليق

داراب وکیلی از نزدیکان زنگنه وزیر نفت دولت روحانی، به دستورات صوری ابراهیم رئیسی وقعی ننهاده و همچنان مشغول ساخت‌وساز در مناطق ممنوعه میانکاله است.

به گزارش آواتودی، علیرغم اینکه ابراهیم رئیسی در آخرین جلسه هیات دولت جهت جلوگیری از احداث پتروشیمی میانکاله به دلیل بروز مشکلات زیست‌محیطی، به رئیس سازمان محیط‌زیست دستور داده بود که احداث پتروشیمی در این منطقه متوقف شود، اما نزدیکان بیژن زنگنه همچنان در این منطقه مشغول به کار هستند.

این در حالی است که در پشت پرده ساخت این پتروشیمی شخصی به نام داراب وکیلی قرار دارد که عضو هیات مدیره صنایع غذایی بهشهر و از نزدیکان زنگنه است.

معلوم نیست این باند مافیایی به کدام یک از ارکان نظام وابسته است که حتی در برابر دستور رئیسی مقاومت کرده و از اجرای آن سرباز می‌زنند.

جالب آنکه علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در این باره اعلام کرده بود: "از نظر دولت، کلنگی که برای احداث پتروشیمی میانکاله به زمین زده شده، فاقد اعتبار بوده و در واقع معتقدیم کلنگی به زمین زده نشده است."

سلاجقه  این نکته را هم متذکر شده بود: "طبق قانون، دیگر هیچ کلنگی بدون مجوز محیط‌زیست بر زمین نخواهد خورد و در اجرای این طرح نیز کوتاه نخواهیم آمد".

پروژه پتروشیمی میانکاله در دولت دوازدهم به ریاست حسن روحانی در جلسه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت نفت تصویب شده بود.

اهداف این پروژه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، ایجاد اشتغال پایدار و با رویکرد آمایش سرزمینی از طریق اجرای طرح‌های پیشبران صنعت پتروشیمی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش متانول - پروپیلن به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، ذکر شده بود.

یکی از حامیان داراب وکیلی، محمدباقر قالیباف رئیس فاسد مجلس فرمایشی نظام است.