تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

چشم‌پوشی رییسی بر فساد گسترده دادستان قم

چشم‌پوشی رییسی بر فساد گسترده دادستان قم
آواتودی به مرور اسناد فساد دادستان‌ها و قضات فاسد قوه قضاییه را افشا خواهد کرد
posted onJune 21, 2020
noتعليق

با وجود نمایش‌های تبلیغاتی ابراهیم رئیسی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی، وی چشم خود را بر روی فساد گسترده دادستان‌ها و قضات فاسد قوه قضاییه به طور کامل بسته است.

به گزارش آواتودی، ابراهیم رئیسی پس از انتصاب از سوی رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضاییه، اقدام به برگزاری نمایش‌های دروغین کرده و وانمود می‌کند که به دنبال برخورد با فساد در درون قوه قضاییه است.

اما فساد سیستماتیک و گسترده درون این قوه به اندازه‌ای است که نه تنها رئیسی توان مقابله با آن را ندارد، بلکه حتی عزمی نیز از سوی وی دیده نمی‌شود.به عنوان نمونه فردی به نام حسن غریب که یک آخوند فاسد و رشوه‌گیر است، امروزه تبدیل به یکی از سردسته‌های فساد سیستماتیک در استان قم شده است.

وی با تشکیل باندی با حضور حمزه زارعی معاون دادستان قم و سیدمسعود ذبیح‌الله مسعودیان‌زاده یکی از دادیاران فاسد دستگاه قضایی در استان قم، اقدام به اخاذی، رشوه‌گیری، فساد گسترده و انواع جرایم می‌کنند.

یکی از شگردهای این باند، گرفتن زمین و ساختمان از مردم به صورت رشوه یا از طریق ارعاب و تهدید است.

حمزه زارعی در خیابان انسجام قم یک واحد مسکونی را به صورت رایگان با تحت فشار قرار دادن یکی از شرکت‌های ساخت و ساز ساختمانی در این شهرستان به تملک خود درآورده است.

وی همچنین واحد مسکونی دیگری را در پردیسان قم تملک کرده و اسناد مالکیت آن را به نام همسرش یعنی طیبه اویسی فردوئی صادر کرده است. وی برای تملک این واحد مسکونی، وامی را از بنیاد شهید دریافت کرده و به صورت غیرقانونی وام را به ویلای خود در منطقه خوش آب و هوای فردو از توابع شهر کهک قم منتقل کرده است.

طبق قانون وام خرید واحد مسکونی تحت هیچ شرایطی به ویلا و باغ منتقل نمی‌شود، اما با وساطت حسن غریب دادستان قم و تهدید و ارعاب نماینده بانک صادرات استان قم، اسناد این انتقال در دفتر ثبت اسناد به صورت رسمی صادر شده است!

نکته مهم در پرونده فوق این است که حمزه زارعی هیچ مبلغی را برای تملک واحد مسکونی در پردیسان یا ویلای خود در فردو پرداخت نکرده و معلوم نیست که این نقل و انتقال اسناد ملکی بر چه اساسی صورت گرفته است.

حسن غریب دادستان قم نیز به همین شیوه چندین ملک مسکونی و تجاری را در قم تصاحب کرده و در مقابل دریافت اسناد مالکیت، چند فقره چک صادر و پس از انتقال اسناد، عین چک‌ها به وی مسترد شده است.

در اسناد مربوط به نقل و انتقال این املاک آمده است که چک‌ها پس از دریافت نقدی وجه از سوی فروشنده، به خریدار مسترد شده است! با بررسی حساب‌های بانکی دادستان قم و معاون وی مشخص می‌گردد که آنها هیچ پولی برای این املاک پرداخت نکرده و معلوم نیست این ساختمان‌ها را به عنوان رشوه دریافت کرده‌اند یا با تهدید و ارعاب سازندگان و مالکان.

این شیوه اخاذی تنها مربوط به دادستان فعلی قم نیست و اسنادی در اختیار آواتودی قرار دارد که نشان می‌دهد مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب سابق قم نیز به همین شیوه چندین ملک تجاری و مسکونی در منطقه پردیسان را تصاحب کرده است.

یکی از پرونده‌های عجیب در دادستانی قم مربوط به دستگیری و حبس چهار ماهه فردی به نام محمد شیرازی درخشنده می‌شود.

محمد شیرازی درخشنده مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن قم  است و حدود یک سال قبل حمزه زارعی به وی مراجعه و از وی درخواست دریافت چند قطعه زمین مرغوب در نقاط مختلف قم را می‌کند.

پس از مخالفت محمد شیرازی درخشنده با این درخواست غیرقانونی، باند حسن غریب برای وی پرونده‌ای دروغین را تشکیل داده و او را به مدت ٤ ماه به بازداشتگاه منتقل می‌کنند.

وی پس از طی ٤ ماه اسارت، هم اکنون با قرار وثیقه ٣٠میلیارد تومانی آزاد است.

پرونده دیگر مربوط به نحوه ترفیع سید ذبیح‌الله مسعودیان‌زاده یکی از دادیاران فاسد دستگاه قضایی در قم است که با حمایت کامل حسن غریب و حمزه زارعی به طور معجزه‌آسایی ارتقا درجه یافته است.

بر اساس قانون، دادیاران پس از طی سه سال می‌توانند به دادیار شعبه تجدینظر ارتقا یابند، اما مسعودیان‌زاده تنها یک سال به عنوان دادیار فعالیت داشت و سپس به عنوان دادیار یکی از شعب تجدیدنظر ارتقا یافت.

حسن غریب دادستان قم به مسعودیان‌زاده قول داده است که در صورت پیگیری کامل دستورات او، این دادیار بدون طی کردن دوره بازپرسی، به صورت مستقیم به درجه دادرسی ارتقا خواهد یافت.