Ana içeriğe atla

کلاهبرداری جمهوری اسلامی از سهامداران سهام عدالت

کلاهبرداری جمهوری اسلامی از سهامداران سهام عدالت
جمهوری اسلامی با فریب سهامداران سهام عدالت، از آنها کلاهبرداری می‌کند.
posted onJuly 8, 2020
noyorum

به گزارش آواتودی، حدود دو ماه قبل جمهوری اسلامی با وعده آزادسازی سهام عدالت، اعلام کرد افرادی که خواستار فروش سهام خود هستند، باید برای عرضه سهام کد بورس گرفته و سهام خود را به فروش برسانند.

حدود ٥٠میلیون نفر در ایران دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد بیش از ٢٠ میلیون نفر با  هدف فروش سهام عدالت خود کد بورس دریافت کردند.

هزینه دریافت کد بورس ٨٠ هزار تومان است.

پس از چند نوبت تمدید زمان عرضه کد بورس برای سهامداران سهام عدالت، ناگهان مشخص گردید که برای فروش این سهام نیازی به دریافت کد بورس نیست و متقاضیان می‌توانند از طریق بانک‌های عامل یا سامانه‌های اینترنتی مانند سامانه سعدی، سهام خود را به فروش برسانند.

بنابراین جمهوری اسلامی تنها از این طریق حداقل یک هزار و ٦٠٠میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده است.

از سوی دیگر، سهامدارانی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، متوجه شدند که ارزش سهام آنها با ارزش سهامی که در اختیار نیروهای نظامی و بسیجیان قرار د ارد، متفاوت است و ارزش سهام این افراد حداقل دو برابر ارزش سهام مردم عادی است!

همچنین کسانی که از طریق بانک‌های عامل و سامانه‌های اینترنتی اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرده‌اند، تاکنون پولی دریافت نکرده‌اند.

اسنادی از طریق شهروندان در اختیار آواتودی قرار دارد که نشان می‌دهد برخی از آنها از طریق سامانه سعدی حدود یک ماه است که حدود ٣٠درصد سهام خود را فروخته‌اند و به وسیله سامانه به فروشنده اعلام شده است که مبلغ حاصل از فروش این میزان سهم به حساب دارنده سهام واریز گردیده، اما هیچ پولی به حساب این افراد واریز نشده است!

جمهوری اسلامی در تلاش است با ارائه آمارهای دروغین از رشد بازار بورس، شهروندان را فریب داده و اندک سرمایه‌های مردم را از این طریق به غارت ببرد.

کارشناسان معتقدند که به زودی بازار بورس ایران با سقوط چشمگیر روبرو خواهد شد.