Skip to main content

هجوم بیش از ٢٠٠ نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران به روستای آرو

هجوم بیش از ٢٠٠ نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران به روستای آرو
چند تصویر از حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در روستای آرو جهت سرکوب مردم
اعتراضات ساکنان روستای آرو به انتقال منابع آبی به شهرکهای ویلایی که متعلق به باندهای مافیایی جمهوری اسلامی است، توسط نیروی انتظامی بشدت سرکوب شد. حداقل ٣٠ نفر بازداشت شدەاند
posted onMay 14, 2024
nocomment

برپایه گزارشی از فعالان حقوق بشری، روز دوشنبه، ٢٤ اردیبهشت ماه ١٤٠٣ شمسی، مردم روستای آرو در اعتراض به انتقال منابع آبی به شهرکهای ویلایی غیربومی دست به تجمع اعتراضی زدند اما جمهوری اسلامی ایران بجای حل مشکل شهروندان، بیش از ٢٠٠ نیروی نظامی را برای سرکوب آنان به محل اعزام کرد.

شبکه حقوق بشری هیرکانی با انتشار ویدئوها و تصاویری از حضور گسترده نیروهای امنیتی و نظامی در روستای آرو، از توابع شهرستان دماوند در استان تهران نوشت: "مردم روستای آرو در اعتراض به طرح انتقال آب از روستایشان به شهرکهای ویلایی غیربومی تجمع کرده بودند که از سوی نیروی انتظامی با سلاح گرم مورد شلیک و حمله قرار گرفتند".

اعتراضات روستای آرو
ولی بهرامی از اهالی روستای آرو میباشد که با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی زخمی شده است

برپایه گزارش این شبکه حقوق بشری، حداقل ٣٠ شهروند (زن و مرد) توسط نیروهای نظامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدەاند.

به گزارش شبکه حقوق بشری هیرکانی، نیروهای نظامی امنیتی ایران همچنین اقدام به"ضرب و جرح اهالی روستا، کتک زدن زنان، سالخوردگان و جوانان و شلیک گلوله جنگی با کلت، شاتگان و کلاشینکف نمودند که موجب مجروح شدن تعداد زیادی از مردم روستا شد. آنها همچنین اقدام به شکستن شیشەهای منازل کردەاند".

برپایه گزارشات رسیده، ساکنان روستا از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران بشدت تحت فشار هستند تا در شبکەهای اجتماعی خبر رسانی نکنند یا در این مورد با خبرگزاریهای خارج از ایران مصاحبەای نکنند. به گفته منابع منطقه ای آمار مجروحان بالا بوده و حال چند نفر وخیم است.

ولی بهرامی از اهالی روستای آرو میباشد که با کلت از ناحیه ران مورد شلیک ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته و دچار خونریزی شده است.

خلیل بهرامی ۷۵ ساله از دیگر اهالی روستا میباشد که در جریان مخالفت مردم روستا با انتقال آب روستایشان به شهرکهای ویلایی غیربومی توسط ماموران نیروی انتظامی چندین متر روی زمین کشیده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.