Skip to main content

مهره‌چینی مافیای پتروشیمی از داخل زندان

مهره‌چینی مافیای پتروشیمی از داخل زندان
posted onMarch 4, 2022
nocomment

یکی از سرحلقه‌های مافیای پتروشیمی از داخل زندان به دنبال مهره‌چینی نیروهای وابسته به خود در شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران است.

به گزارش آواتودی، در ۱۴  شهریور ۱۴۰۰، سخنگوی قوه قضائيه از صدور و ابلاغ رای محکومیت متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران خبر داد.

رسیدگی به این پرونده نزدیک به یک سال طول کشید.

در پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی که جلسات دادگاه آن از اسفند ۱۳۹۷ شروع شد، ۱۴ نفر متهم شدند که در جریان گردش مالی «۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو»، اقدام به «اخلال در توزیع ارز» کرده‌ بودند.

بر اساس اعلام ذبیح‌الله خداییان، عباس صمیمی نائب رئیس شرکت به بیست سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائمی از تمامی خدمات دولتی و جریمه  نقدی به میزان مبالغی که از طریق «اعمال مجرمانه» کسب کرده‌، محکوم شد.

اما جالب اینکه عباس صمیمی که در حال حاضر به علت نهایی شدن حکم در زندان اوین است، از داخل زندان برای هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در حال مهره‌چینی است.

وی به واسطه برادرش (مجتبی صمیمی) در حال مهره‌چینی در هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی است و دو تن از عوامل خود به نام‌های یادگاری و محسنی را به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی کرده است.

قرار است یکی از این دو به زودی به دفتر آلمان اعزام شده و کارهای این دفتر را انجام دهد.

سیستم فاسد جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که متهمین کلان اقتصادی به راحتی حتی از داخل زندان به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه می‌دهند و باندهای مافیا حتی اگر داخل زندان هم باشند‌، اقدام به مهره‌چینی می‌کنند.