Skip to main content

بی‌تفاوتی جمهوری اسلامی نسبت به دانشجویان ایرانی گرفتار مانده در اوکراین

بی‌تفاوتی جمهوری اسلامی نسبت به دانشجویان ایرانی گرفتار مانده در اوکراین
AvaToday caption
posted onFebruary 22, 2022
nocomment

تعدادی از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های اوکراین مشغول تحصیل هستند، با تجمع مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کی‌یف خواستار انتقال خود به ایران شدند، که با بی‌توجهی مسئولان سفارت و وزارت بهداشت، درخواست آنها بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش آواتودی، یکی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین در تماس با آواتودی عنوان کرد که برخلاف سایر کشورها که بنا به شرایط ویژه اوکراین، شهروندان خود را از این کشور خارج کرده‌اند، سفارت جمهوری اسلامی درخواست دانشجویان ایرانی مبنی بر تسهیل خروج آنها از این کشور را بی‌پاسخ گذاشته است.

به گفته این دانشجوی ایرانی، بعد از تجمع تعدادی از دانشجویان مقابل سفارت و اعتراض به این بی‌تفاوتی، سفیر جمهوری فاسد اسلامی در اوکراین اعلام کرد که با تهران تماس خواهد گرفت و کسب تکلیف خواهد کرد و هیچ پاسخ روشن دیگری نداد.

در همین حال، خانواده این دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی، در مقابل وزارت بهداشت هم تجمع کردند و خواستار انتقال فرزندانشان به ایران و ادامه تحصیل آنها در دانشگاه‌های داخلی شدند، اما پاسخی دریافت نکردند.

این خانواده‌ها حتی به صورت رسمی درخواست خود را مبنی بر انتقال دانشجویان به ایران برای ادامه تحصیل به وزارت بهداشت تحویل دادند و این درخواست در سیستم اداری این وزارتخانه نیز ثبت شده و به آنها گفته شده روز چهارشنبه به این نامه پاسخ داده می‌شود.

این دانشجویان به آواتودی گفتند که خانواده‌های دانشجویان ایرانی که در اوکراین گرفتار و بلاتکلیف مانده‌اند، قرار است روز چهارشنبه مجددا مقابل وزارت بهداشت تجمع کنند.