Skip to main content

پشت پرده افزایش قیمت تخم‌مرغ چیست؟

سوء مدیریت در اداره امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی موجب معدوم‌سازی چند صد تن تخم‌مرغ شد.
سوء مدیریت در اداره امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی موجب معدوم‌سازی چند صد تن تخم‌مرغ شد.
posted onJanuary 11, 2022
nocomment

به گزارش آواتودی، این روزها که بسیاری از قشرهای مختلف مردم در زیر بار گرانی کمر خم کرده‌ و برخی از مواد غذایی از سبد غذایی بسیاری از هموطنان‌مان حذف شده است، مدیریت امور دام و طیور وزارت کشاورزی که مسئولیت تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ را بر عهده دارد، با بی‌کفایتی و سوء مدیریت مدیرانش موجب شده است تا چند صد تن تخم مرغ در سردخانه های البرز و تهران‌پارس فاسد شود.

در همین ارتباط یکی از منابع آواتودی از معدوم‌سازی چهار تریلی پر از تخم مرغ که از سردخانه تهران پارس به واحد زباله شهرداری تهران ارسال شده بود، خبر داده و تاکید کرد که  در روزهای آینده، تخم‌مرغ‌های موجود در ۱۰ سالن در سردخانه البرز نیز در مرحله معدوم‌سازی قرار خواهند گرفت.

این دو واحد زیر نظر اداره امور دام و طیور وزارت کشاورزی فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که مدیران وزارت کشاورزی با اقدام به موقع و توزیع مطلوب تخم‌مرغ‌های موجود در انبارها، می‌توانستند هم از گران‌تر شدن این محصول جلوگیری کرده و هم به داد مردم فقیر که زیر بار گرانی و سوء مدیریت جمهوری اسلامی در حال نابودی هستند، کمک نمایند.

نداشتن تجربه و سوابق کافی در حوزه‌های تخصصی و همچنین انتخاب مدیران بر اساس روابط نزدیک و فامیلی، بلایی است که سال‌ها در عرصه مدیریتی کشور وجود داشته و به نظر نمی‌رسد که این فضا در شرایط فعلی جمهوری اسلامی به سر و سامان برسد.