Skip to main content

اختصاصی آواتودی/ تقلب به واکسن‌های کرونا نیز رسید؛ مردم از تزریق واکسن اسپایکوژن خودداری کنند

 اختصاصی آواتودی/ تقلب به واکسن‌های کرونا نیز رسید؛ مردم از تزریق واکسن اسپایکوژن خودداری کنند
posted onDecember 9, 2021
nocomment

واکسن کرونا اسپایکوژن تقلبی است و مردم باید از تزریق آن خودداری کنند.

به گزارش آواتودی، چندی پیش شرکتی به نام سیناژن اقدام به تبلیغات و شروع فاز مطالعاتی در مورد ساخت یک واکسن کرونا نوترکیب، محصول مشترک جمهوری اسلامی و استرالیا کرد.

سیناژن در مورد این واکسن مدعی شده بود:  "واکسن اسپایکوژن با همکاری شرکت استرالیایی Vaxine در شرکت سیناژن تولید شده است. واکسن کرونا اسپایکوژن حاوی پروتئین نوترکیب Spike است و در برابر بیماری کووید-۱۹، پیشگیری و ایمنی ایجاد می‌کند."

باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در ۲۵ آبان ماه، به صورت رسمی اعلام کرد: "اسپایکوژن سومین واکسن ایرانی کرونا به سبد واکسیناسیون کشور اضافه شد و از امروز تزريق ٦ ميليون دوز این واكسن به تدریج صورت می‌گیرد."

این در حالی است که این واکسن در اصل تقلبی بوده و اساسا در کشور استرالیا که قرار بوده مبدا صادرات آن باشد، چنین واکسنی وجود خارجی نداشته و هیچ شرکت استرالیایی نیز با سیناژن همکاری تولید واکسن نداشته است.

شرکت Vaxine نیز در حقیقت توسط خود سیناژن در استرالیا تنها ثبت شده است و وجود خارجی ندارد.

بر اساس اطلاعات موثق خبرنگاران آواتودی، سیناژن در عملی متقلبانه و با تعویض کردن بسته‌بندی واکسن آسترازنگا و پر کردن ویال‌های آنها از مقداری واکسن آسترازنگا و ترکیبات نامشخص در یک کشور نامشخص، اقدام به صادر کردن این محصول به ایران کرده و ترخیص آن از مبادی گمرگی انجام و با قیمت گزاف به وزارت بهداشت فروخته شده است.

شنیده‌های خبرنگاران ما حاکی از آن است که با توجه به توزیع شدن این واکسن در کشور، نهادهای امنیتی در حال ردیابی و جمع‌آوری آن هستند. از سوی دیگر معلوم نیست تکلیف مردمی که از این نوع واکسن‌های تقلبی استفاده کرده‌اند، چه خواهد شد؟

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.