Skip to main content

فاجعە فرامین کرونایی خامنەای از زبان نمکی: ماست‌فروش هم واکسن‌فروش شدە

فاجعە فرامین کرونایی خامنەای از زبان نمکی: ماست‌فروش هم واکسن‌فروش شدە
posted onApril 27, 2021
nocomment

پس از انتشار گزارشاتی مبنی بر فروش میلیاردی واکسن در بازارهای سیاه توسط دلالان وابستە بە قدرت در ایران، سعید نمکی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی نیز بر این واقعیت صحە گذاشت.

سعید نمکی کە چندی پیش در دفاع از فرمان کرونایی خامنەای گفتە بود، "حالا که به رهبری که مانند پدر یک خانواده هستند گفته‌‌اند این شیوه معالجه برای فرزندانت ممکن است عارضه ایجاد کند، حق دارند که مسئولین کشور را از چیزی که در رابطه با آن تشکیک ایجاد شده است منع کند."

وزیر بهداشت دست‌نشاندە خامنەای در مورد واکسن چینی نیز گفتە است کە چینی‌ها می‌خواستند فاز سوم آزمایش بالینی را در کشور ما همچون سایر کشورها انجام دهند که ما زیر بار نرفتیم و گفتیم تنها راهی که کسی واکسن خود را روی مردم آزمایش کند این است که ما در داخل و باهم این واکسن را به عنوان پروژه مشترک ملی بسازیم.

از آنجایی که در همان اوایل انتشار خبر تولید واکسن‌های کووید - ١٩ در اروپا و آمریکا واردات آنها از سوی علی خامنه‌ای ممنوع اعلام شد، دولت در نقش کارگزار ایدئولوژی ولایت فقیه از اقدامات لازم صرف نظر کرد.

در نهایت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی با عنایت به فشار اذهان عمومی از یک سو و لزوم اجرایی‌شدن دستور خامنه‌ای از سوی دیگر اعلام کرد واردات واکسن به بخش خصوصی سپرده می‌شود.