Ana içeriğe atla

مردم زکات بپردازند؛ نهایت تلاش نهادهای جمهوری اسلامی برای فقرزدایی در ایلام

مردم زکات بپردازند؛ نهایت تلاش نهادهای جمهوری اسلامی برای فقرزدایی در ایلام
posted onApril 29, 2021
noyorum

کمیتە امداد خمینی، شورای زکات و سازمان تبلیغات اسلامی، بە طور مشترک از اقدامات لازم برای اخذ ذکات از کشاورزان و دامداران خبر دادند.

خبرگزاری مهر، پایگاه خبری وابستە بە بیت خامنەای اعلام کرد سە نهاد بزرگ حکومتی در ایلام برای دریافت ذکات در جهت فقرزدایی ایلام در سال جاری اقدام خواهند کرد.

پاسدار آخوند فتاحی در این بارە گفتە:"متأسفانه هنوز از ظرفیت برای جمع آوری زکات در استان ایلام به خوبی استفاده نمی‌شود، این مهم نیازمند فرهنگ سازی، مشارکت مردم و ترویج زکات در استان است.'

طبق جزئیات خبری، سە نهاد تبلیغات اسلامی، کمیتە امداد و  شورای زکات ایلام، تحت عنوان "کارگروه زکات" برنامە گستردەای برای اخذ مالیات گوشت و گندم از کشاورزان و دامداران دارند.

موسی‌نژاد، مدیر کمیتە امداد ایلام در مورد طرح "کارگروه زکات" گفتە:" در صورت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ زکات در استان، می‌توان سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد زکات در استان جمع آوری کرد که مبلغ می‌تواند نقش مؤثری در فقرزدایی و حل مشکلات اقتصادی اقشار نیازمند داشته باشد."

در تازەترین بودجەبندی کە روز گذشته ٨ اردیبهشت انشار یافت، با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات روغن، گوشت، برنج و دارو، بودجه بسیج، سپاه سایبری، قوه قضائیه، صندوق ذخیره بسیجیان و سازمان تبلیغات اسلامی رشد قابل توجهی داشته است.

طبق جدول منتشرشدە از سوی خبرگزاری‌ها، بودجە بسیج از دو هزار و ١٢١ میلیارد بە چهار هزار و ١٦٧ میلیارد  و سهم فعالان فضای مجازی صدا و سیما بە هزار و پانصد میلیارد افزایش پیدا کردە است.