Ana içeriğe atla

 دهن کجی سازمان ثبت احوال به دستور کرونایی دولت

 دهن کجی سازمان ثبت احوال به دستور کرونایی دولت
سازمان ثبت احوال کشور به صراحت اعلام کرده است که دستور دولت مبنی بر دورکاری یک سوم کارکنان این سازمان را اجرا نمی‌کند.
posted onAugust 2, 2020
noyorum

به گزارش آواتودی، در حالی که ویروس مرگبار کرونا هر روز جان افراد بیشتری را در ایران می‌گیرد، مسوولان بی‌کفایت جمهوری اسلامی تنها مردم را مقصر قلمداد کرده و حاضر به اجرای برنامه‌های ویژه مقابله با کرونا و حتی دستورالعمل‌هایی که خودشان صادر می‌کنند، نیستند.

به عنوان نمونه در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه معاون استانداری تهران با اشاره به افزایش شیوع کرونا در پایتخت و دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یک سوم کارمندان ادارات پایتخت از ۲۸ تیر باید به مرخصی بروند یا دورکاری کنند.

غلامرضا عباس پاشا اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی که در تهران مستقر هستند به استثنا بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و حوزه‌های خدمات‌رسان مکلف هستند با برنامه ریزی‌های دقیق مسئولیت‌های خود را با دو سوم کارکنان انجام دهند.

این در حالی است که برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی حاضر به اجرای این دستورالعمل نیستند.

از جمله اینکه مدیریت سازمان ثبت احوال کشور تنها یک هفته این دستور را اجرا کرد و از ابتدای هفته جاری، ستاد مرکزی این سازمان به تمام واحدهای تابعه مستقر در پایتخت اعلام کرد که هیچ یک از کارکنان حق دورکاری را ندارند و همه باید در محل خدمت خود حاضر شوند.

این در حالی است که طی دو هفته‌ اخیر، ویروس کرونا در میان کارکنان سازمان ثبت احوال کشور به شدت شیوع یافته و تنها در ١٠روز اخیر حداقل ٣٠ نفر از کارکنان این سازمان در ستاد مرکزی واقع در میدان حسن‌آباد تهران مبتلا به کرونا شده‌اند.