Skip to main content

اختصاصی/ ایران چک‌های پانصد هزارتومانی در راه است

اختصاصی/ ایران چک‌های پانصد هزارتومانی در راه است
فروپاشی اقتصاد ایران از همان زمانی شروع شد که خمینی گفته بود "اقتصاد مال خر است". از آن زمان تا به امروز، این مردمان ایران هستند که باید بهای سیاستهای ضدبشری جمهوری اسلامی را بپردازند.
posted onJune 4, 2024
nocomment

برپایه گزارشات اختصاصی که بدست آواتودی رسیده است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصمیم به چاپ و توزیع ایران چکهای پانصد هزار تومانی گرفته است.  

این نوع از ایران چک دارای محدودیتهای خاص پرداخت وجه میباشد از جمله وجود مُهر بانک صادر کننده چک و عبارت پس از یک سال پرداخت فقط در شعبه صادر کننده که بر روی آن ثبت شده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی آواتودی این به معنای این است که حکومت هرگاه در تنگنا قرار بگیرد یا تصمیم بگیرد گردش این چک‌ها را متوقف و پرداخت آن را منوط به مراجعه به بانک صادرکننده می‌کند.

این کارشناسان همچنین بر این باورند که تصمیم بانک مرکزی برای چاپ و توزیع ایران چکهای پانصد هزارتومانی یکی از شگردهای جمهوری اسلامی ایران برای غارت اموال و سرمایه‌های مردم است.

آنها همچنین به مردم توصیه میکنند که برای جلوگیری از نابودی سرمایه و حفظ دسترنج خود، باید پول بی‌ارزش حکومتی را به ارزهای معتبر جهانی تبدیل کنند.

در توضیح وضعیت اسفناک اقتصاد ایران و معیشت فلاکتبار مردم میتوان به دادەهای خود حکومت که توسط رسانەهای ایران منتشر شده نظری بیاندازیم.

در همین رابطه خبرآنلاین در گزارشی نوشته بود: "سبد معیشت مردم در ماه‌های اخیر ۲۸ میلیون تومان شده در حالی که اکثر مردم به اندازه نصف این هزینه‌ها حقوق نمی‌گیرند بنابراین بقای شهروندان به مصرف تخم مرغ بسته شده‌ است".