Skip to main content

جمهوری اسلامی در حال جاسوس‌پروری در میان جامعه مسلمانان بریتانیا است

جمهوری اسلامی در حال جاسوس‌پروری در میان جامعه مسلمانان بریتانیا است
اعضای سپاه تروریستی پاسداران
posted onFebruary 11, 2024
nocomment

روزنامه "دیلی میل" چاپ بریتانیا، با انتشار گزارش مفصلی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور و اسرائیل از تلاش‌ سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی برای ایجاد یک شبکه گسترده جاسوسی در میان جامعه مسلمانان بریتانیا خبر داد.

بنابر گزارش مذکور و به نقل از منابع اطلاعاتی موثق، عوامل جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان بریتانیایی که برای زیارت به ایران و عراق سفر می‌کنند می‌خواهند که به ازای دریافت مبلغ قابل توجهی به جاسوسی علیه مخالفین رژیم و یهودی‌های کشورشان بپردازند.

این گزارش یادآور می‌شود، مهره‌های اطلاعاتی ایران از شیعه‌های بریتانیایی که برای محرم به عراق یا ایران سفر کرده بودند خواسته‌اند وقتی به کشورشان بازگشتند زندگی و فعالیت‌های مخالفین حکومت و یهودی‌های بریتانیا را تحت نظر قرار دهند.

همچنین این گزارش به دانشجویان بورس شده‌ی حاضر در بریتانیا اشاره می‌کند و احتمال می‌دهد که بخشی از این دانشجویان، جاسوسان سپاه پاسداران یا سازمان اطلاعات ایران باشد.

گزارش مذکور به نقل از کسری اعرابی، از تحلیلگرانی اندیشکده ائتلاف علیه ایران اتمی نوشت: "سپاه پاسداران ترجیح می‌دهد از شیعه‌های بریتانیا برای جاسوسی بهره ببرد".

به گفته پلیس ضدترور بریتانیا، سپاه تروریستی پاسداران از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این جاسوسان برای انجام برخی از عملیات‌های خود بهره می‌برد. بر همین اساس از ٢٠٢٠ میلادی به این سو دست به ترور یا آسیب رساندن به ١٥ مخالف خود در بریتانیا زده است.