Skip to main content

سویه امیکرون ۷۵ هزار قربانی خواهد گرفت

سویه امیکرون ۷۵ هزار قربانی خواهد گرفت
posted onFebruary 8, 2022
nocomment

در حالی که از زمان شیوع جهانی کرونا بسیاری از کارشناسان و نهادهای مستقل ضمن رد آمارهای دولتی، تعداد افراد مبتلا و جان‌باخته بر اثر ویروس کرونا را چندین برابر ارقام ارائه‌ شده توسط دولت جمهوری اسلامی می‌دانند،  سویه جدید امیکرون نیز در ایران با افزایش تصاعدی مواجه شده است.

به گزارش آواتودی، در همین خصوص وزارت بهداست در نامه‌ای محرمانه‌ای به سران جمهوری اسلامی که محتوی آن به دست آواتودی رسیده، پیش‌بینی کرده است که سویه امیکرون در مجموع جان ۷۵ هزار تن از هموطنان ما را خواهد گرفت.

در این نامه اذعان شده شده است که هنوز به دوران اوج همه‌گیری امیکرون نرسیده‌ایم.

بسیاری از کارشناسان بهداشتی بر این باورند که تعلل مسئولان حکومتی در مقابله با کرونا از جمله روند ناقص واکسیناسیون و ممنوعیت ورود واکسن‌های موثر کرونا، نبود سیستم غربالگری هوشمند و تاکید بر واکسن‌های بی‌کیفیت داخلی و چینی و همچنین تعجیل در بازگشایی مدارس از عوامل موثر در وخیم‌تر شدن شرایط کرونایی در ایران بوده که تبعات آن تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی دولت جمهوری اسلامی، تاکنون بیش از شش میلیون و ۵٠٠ هزار ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ١٣٢ هزار نفر از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان تاکید دارند که این آمارها جعلی بوده و به مراتب کمتر از تعداد واقعی است.

فاجعه اومیکرون در حالی گریبانگیر ایرانیان شده است که سران فاسد جمهوری اسلامی مدعی هستند که این سویه، خطر جانی چندانی ندارد!