Skip to main content

آزادە نامداری ممنوع‌الخروج بودە و تحت بازجویی و تمسخر قرار داشتە است

آزادە نامداری ممنوع‌الخروج بودە و تحت بازجویی و تمسخر قرار داشتە است
posted onMay 8, 2021
nocomment

سجاد عبادی در مراسم چهلم درگذشت نامداری اعلام کرد کە همسرش قبل از مرگ، ممنوع‌الخروج بودە و با احضار، بازجویی، استنتاق و لودگی و تمسخر مواجە بودە است.

پس از درگذشت آزادە نامداری، رسانەهای حکومتی تبلیغات گستردەای را علیە منتقدین عملکرد حرفەای آزادە نامداری بە راه انداختند. از همان موقع، جبهەگیری هیستریک سپاه باعث مطرح شدن فرضیە دست داشتن نهادهای جمهوری اسلامی در مرگ وی شد.

عبادی در نامەای بە همسر خود، با انتقاد از نحوە برخورد دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانەای جمهوری اسلامی نوشتە است کە مدیران در جلسات خصوصی قول‌هایی می‌دادند اما در عمل کاری نمی‌کردند.

انتشار محتوای نامە همسر نامداری نشان می‌دهد کە فرضیە دست داشتن ارگان‌های مختلف جمهوری اسلامی اعم از امنیتی و رسانەای و اطلاعاتی چندان هم بیجا بە نظر نمی‌رسد.

پس از انتشار عکس‌هایی از نامداری در تیرماه ١٣٩٦ کە بدون حجاب و در حال نوشیدن آبجو در اروپا گرفتە شدە بود، کاربران شبکەهای اجتماعی از این نحوە ظاهر شدن وی و تناقض آن با شیوە حضورش در صدا و سیما و ترویج ایدئولوژی‌ جمهوری اسلامی برخلاف خواست عمومی انتقاد کردە بودند.

پس از برگشت نامداری صدا و سیمای جمهوری اسلامی وی را اخراج کرد و در احضار، بازجویی و ممنوع‌الخروجی این مجری فقید تا زمان انتشار اظهارات اخیر همسر وی پنهان‌کاری شدە بود.

رسانەهای جمهوری اسلامی بە صورت غیرمستقیم "مردم" را عامل اصلی مرگ نامداری معرفی می‌کردند کە بە نظر می‌رسد این ترفندی برای سرپوش نهادن بر اقدامات مستقیم آنها علیە نامداری بودە است.