Skip to main content

شهرداری تهران وارد پروندەسازی برای قیام کنندگان آبان ٩٨ شد

شهرداری تهران وارد پروندەسازی برای قیام کنندگان آبان ٩٨ شد
posted onMay 7, 2021
nocomment

شهردار تهران، با تایید شکایت از قیام کنندگان سال ٩٨، اعلام کرد، چنانچه جبران خسارت کنند، شهرداری تهران شکایت خود را پس می‌گیرد.

حناچی که پا جای پای قالیباف گذاشته، بدون ارائه هیچ توضیحی در مورد پروژه محرمانه "فاینانس ١ و ٢" قالیباف، معترضین را عاملین خسارت مادی به دارایی‌های شهرداری معرفی می‌کند.

شواهد و مستندات نشان می‌دهد که غالب خسارت‌های دوره اعتراضات را عوامل حکومتی انجام داده‌اند. به نظر می‌رسد که انگیزه این اقدامات غیر از سلب مسئولیت جمهوری اسلامی، پرونده‌سازی‌های متوالی برای معترضین است.

این مقام جمهوری اسلامی آتش گرفتن ماشین‌های شهرداری را به معترضین نسبت داده و اعلام کرده که "هیچ قانونی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد."

شهرداری تهران به عنوان یکی از بنگاه‌های فساد جمهوری اسلامی، نه تنها قادر به حل فساد درون‌ساختاری خود نیست، بلکه در پیوند با نهادهای زیرمجموعه سپاه، بودجه عمرانی تهران را با عنوان پروژه‌های محرمانه به رانت‌خواران واگذار می‌کند.

پروژە فاینانس مربوط بە دورە تصدی قالیباف در شهرداری تهران است. دورەای کە هنوز هم ابعاد و زوایای فساد و رانت گستردە در آن مطرح می‌شود.

این قرارداد بین سال‌های ٩٣ تا ٩٤ بین شهرداری تهران با سپاه به قیمت روز بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان است. این در حالیست که کل بودجه سال گذشته شهرداری تهران ٣٢ هزار میلیارد بوده است.