Skip to main content

تکرار سناریوی ۹۶؛ صحنه‌آرایی‌ برای پاسدار دهقان آغاز شد

تکرار سناریوی ۹۶؛ صحنه‌آرایی‌ برای پاسدار دهقان آغاز شد
posted onApril 25, 2021
nocomment

کانال‌های وابسته به جمهوری اسلامی به شکل گسترده، کاندیداتوری پاسدار حسین دهقان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ را پوشش می دهند. شباهت سوابق پاسدار دهقان در ارعاب و اعمال خشونت نشان می‌دهد که سناریویی مشابه انتخابات چهار سال قبل کلید خورده است.

در انتخابات فرمایشی ١٣٩٦ خبرگزاری‌های سپاه از یک سو و رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی از سوی دیگر، به صورت متمایز اما فراگیر و همسو، سعی در ایجاد انگیزه برای مشارکت تبلیغات‌محور مردم در پای صندوق‌های رای کردند.

مزایای مشارکت در پای صندوق‌های رأی با توجیه پیشگیری از تسلط سپاه از طریق موفقیت یک پاسدار در انتخابات، خط مشی رسانه‌های فارسی‌زبانی بود که تبلیغات سپاه را در این باره تکمیل کردند.

این رسانه‌ها با دعوت فراگیر اصلاح‌طلبانی که کماکان بر طبل اصلاحات و بهینه‌سازی کلیت نظام جمهوری اسلامی می‌کوبیدند، سوابق ابراهیم رئیسی را دلیلی متقن برای لزوم حضور مردم در انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری رژیم جمهوری اسلامی بازتاب ی دادند.

این رسانه‌ها تحت عنوان حفظ وجهه بی‌طرفانه به تریبونی برای اجرای سناریوی چماق و هویج جمهوری اسلامی مبدل شده و مهره‌های سابق و مغضوبین کنونی جمهوری اسلامی را کارشناسان و فعالین سابق معرفی می‌کردند.

پوشش وسیع کنونی کاندیداتوری حسین دهقان و  تاکید رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران بر خط مشی گذشته نشان می‌دهد که جامعه بار دیگر در شرف یک آزمون تاریخی قرار دارد. آزمونی که می‌تواند به تمام صحنه‌آرایی‌های از گذشته تاکنون ، اعم از تعمدی و غیرتعمدی پایان دهد.