Skip to main content

تایید خبر آواتودی با انتشار ناخواستە عکس پاسدار حق بین در بیمارستان

تایید خبر آواتودی با انتشار ناخواستە عکس پاسدار حق بین در بیمارستان
posted onApril 21, 2021
nocomment

یک پایگاه خبری نزدیک بە سپاه پاسداران با انتشار تصویری از آخرین وضعیت پیش از مرگ پاسدار حق‌بین از ابهامات دو روز گذشتە پردە برداشت.

آواتودی نخستین رسانەای بود کە اعلام کرد پاسدار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه در جریان حمله هوایی هفته گذشته اسراییل در حومه دمشق در سوریه ابتدا زخمی و پس از چند روز مردە است.

بە فاصلەی کوتاهی از تناقض‌گویی‌ها در مورد مرگ جانشین فرماندە سپاه قدس، انتشار آخرین تصویر از مصدومیت شدید محمدعلی حق‌بین توسط یک وب‌سایت داخلی و متعاقب آن، حذف این تصویر، ابعاد تازەای بە پرسمان رویکرد پنهان‌کارانەی جمهوری اسلامی بخشید.

روز ٢٩ فروردین، دو روز قبل از مرگ پاسدار حق‌بین، وب‌سایت داخلی ٨ دی با انتشار تصاویری، خبر عیادت فرماندە سپاه قدس گیلان از پاسدار حق‌بین را منتشر کردە بود کە این تصویر، پس از انتشار توسط وب‌سایت "العربیە" از صفحەی خبر این وب‌سایت نزدیک بە سپاه پاسداران حذف شد.

تصویر پاسدار حق‌بین نشان از جراحت و مصدومیت شدید از ناحیه کمر به پایین است. بانداژ کامل هردو پای حق‌بین از بالا تا انگشتان وی نشان می‌دهد که او در یک انفجار آسیب جدی دیده است. احتمال می رود این جراحت مربوط به حملات هفته گذشته ارتش اسراییل در سوریه باشد.

انتشار این تصویر کە بە نوعی یک افشاگری ناخواستە تلقی می‌شود، پس از آن می‌آید کە تناقض‌گویی‌های مقامات جمهوری اسلامی در مورد مرگ پاسدار حجازی؛ فرضیەی پنهان‌کاری و حذف فیزیکی وی را مطرح کرد.