رفتن به محتوای اصلی

صحنه گردان واقعی مخالفت با واردات خودرو در مجلس کیست؟

صحنه گردان واقعی مخالفت با واردات خودرو در مجلس کیست؟
posted onApril 6, 2022
noدیدگاه

یکی از اعضای اصلی شبکه مافیایی خودرو، سید مصطفی آقامیرسلیم است که این روزها به عنوان صحنه گردان اصلی جریان مخالف با آزادسازی واردات خودرو در حال نقش‌آفرینی است.

به گزارش آواتودی، با تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو از سوی مجلس فرمایشی نظام برای سال ۱۴۰۱، مافیای خودرو به تکاپوی جدیدی افتاده است.

در حالی که مجلس با طرح آزاد سازی واردات خودرو موافقت کرده بود، این طرح در شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت رد شد.

نکته جالب اینجاست که میرسلیم از سویی به عنوان موسس و مدیر اصلی مرکز تحقیقات ایران خودرو مشغول به کار است و از سوی دیگر در مجلس فرمایشی نظام به عنوان نماینده انتصابی مجلس و مخالف آزادسازی ورود خودرو یقه می‌درد.

این در حالی است که میرسلیم به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز می‌تواند برای ممانعت از ورود خودرو خارجی نیز نظر بدهد.

در واقع وی این روزها در حالی با ورود خودرو خارجی مخالفت می‌کند که به عنوان پدرخوانده قطعه‌سازان داخلی مشغول به کار است و عقد قرارداد خرید هر قطعه‌ای از قطعه‌سازان داخلی منوط به تایید مرکزی است که زیرنظر میرسلیم مشغول به کار است.

در این میان، این روزها نحوه تعیین استاندارد و تایید تولید داخل قطعات ارایه شده از سوی به اصطلاح «قطعه‌سازان داخلی» از سوی میرسلیم انجام می‌شود.

در چنین شرایطی میرسلیم بهتر از هر کس دیگری می‌داند که با ورود خودرو خارجی، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر با ورود خودروهای خارجی، استانداردسازی‌های مرکز تحقیقات میرسلیم نیز زیر سوال خواهد رفت.

در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد که میرسلیم اجازه ورود خودرو خارجی، آن هم به تعداد انگشتان دست را هم آزاد اعلام کند.

در این میان، سوابق میرسلیم از جمله عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران)، رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو)، ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز، ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری، رئیس کمیسیون زیربنایی و تولیدی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خود نشان دهنده و اثبات کننده این امر است که میرسلیم از طرفداران واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی ( بخوانید قطعه سازان )، در کنار ممنوعیت ابدی واردات خودرو خارجی است.

به نظر می‌رسد وجود بازار آزاد و ایجاد رقابت برای به وجود آوردن بازار مناسب خودرو از آن خواب‌هایی است که با این شرایط هرگز تعبیر نخواهد شد.

 

صحنه گردان واقعی مخالفت با واردات خودرو در مجلس کیست؟

صحنه گردان واقعی مخالفت با واردات خودرو در مجلس کیست؟