تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

جو بایدن: ایران هرگز و هیچگاه نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

جو بایدن: ایران هرگز و هیچگاه نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
posted onSeptember 25, 2024
noتعليق

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه سوم مهر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد که پیشرفت به سوی صلح در خاورمیانه، سبب می‌شود که جهان برای مقابله با تهدید ادامه‌دار جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قوی‌تری قرار بگیرد.

بایدن که برای چهارمین و آخرین بار به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر ضرورت "جلوگیری از رسیدن اکسیژن به نیابتی‌های تروریست جمهوری اسلامی" گفت: ما باید اطمینان یابیم که حکومت ایران هرگز و هیچگاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد".

او در مورد جنگ در غزه گفت: "اکنون زمان آن فرا رسیده است که طرفین با نهایی کردن شرایط، گروگان‌ها را به خانه بازگردانند و امنیت اسرائیل و غزه را فارغ از سیطره حماس بر این منطقه تضمین کنند"

جو بایدن با اشاره به درگیری‌های اخیر بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان تاکید کرد که "جنگ تمام عیار به نفع هیچ‌کس نیست".

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که "راه‌حل دیپلماتیک بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان هنوز امکان‌پذیر است و ما برای ایجاد صلح و ثبات بیشتر در خاورمیانه تلاش می کنیم".

جو بایدن در بخش دیگری از سخنان خود در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین گفت: "خبر خوب این است که جنگ پوتین شکست خورده است. او قصد داشت اوکراین را نابود کند، اما اوکراین هنوز آزاد است".