تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

ترکش‌های سفر رئیسی به روسیه ادامه دارد/ سوت پایان برای کاظم جلالی

ترکش‌های سفر رئیسی به روسیه ادامه دارد/ سوت پایان برای کاظم جلالی
posted onFebruary 19, 2022
noتعليق

وزارت‌ خارجه بیش از ۳۰ سفیر جمهوری اسلامی مستقر در کشورهای مختلف را فراخوانده است و بزودی شاهد تغییرات گسترده در این سفارتخانه‌ها خواهیم بود.

به گزارش آواتودی، این وزارتخانه فقط منتظر نهایی شدن نتایج مذاکرات وین است تا بلافاصله اقدام به تغییرات گسترده سفرا نماید.

از جمله سفرایی که تغییر آن‌ها در دستور کار قرار گرفته، کاظم جلالی مهره علی لاریجانی است که بعد از برملا شدن پرونده‌های فساد وی در محاکم قضایی، با لابی علی لاریجانی برای در امان ماندن به روسیه اعزام شد تا شاید بتوانند سرپوشی بر این پرونده‌ها بگذارد.

برخی از مدیران دولت رئیسی، انجام سفر فضاحت‌بار به روسیه را ناشی از دسیسه‌های مخالفان دولت رئیسی و هماهنگی آنها با روس‌ها برای تخریب رئیسی می‌دانند که به دست کاظم جلالی اجرا شد.

سوالی که با این موج تغییرات باید پرسید، این است که آیا پس از بازگشت کاظم جلالی از روسیه، به پرونده‌های فساد وی نیز رسیدگی می‌شود؟

سفیر فعلی جمهوری اسلامی یکی از مفسدان کلان اقتصادی است که به پولشویی، زمین‌خواری، جنگل‌خواری (جنگل ابر) و ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب کشور اشتغال داشته و امور فسادانگیز لاریجانی‌ها را هدایت می‌کرده است.

شنیده شده یکی از گزینه‌های احتمالی جایگزینی وی، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» است که در حال حاضر ریاست بنیاد شهید را بر عهده دارد و از عملکرد وی در این بنیاد دولت ابراهیم رئیسی به هیچ وجه راضی نیست و در صدر فهرست تغییرات دولت برای سال آینده قرار دارد.

شایان ذکر است جمهوری اسلامی در ۹۰ کشور دنیا دارای سفارتخانه است که در این موج تغییرات ۳۰ سفیر تغییر خواهند کرد.