تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

یک پناهجو در معرض خطر بازگرداندن به ایران قرار دارد

یک پناهجو در معرض خطر بازگرداندن به ایران قرار دارد
posted onFebruary 8, 2022
noتعليق

یک پناهجوی ایرانی که تحت حمایت دفتر سازمان ملل در ترکیه است، علیرغم ارائه مستندات و مدارکی دال بر وجود خطرات جانی در صورت بازگشت به ایران، در معرض خطر دیپورت قریب‌الوقوع توسط پلیس ترکیه قرار دارد.

به گزارش آواتودی، علی حسینی‌محمود‌آبادی پناهجوی ساکن شهر مانیسا در ترکیه، طی روزهای اخیر در پی مراجعه به اداره مهاجرت این شهر، توسط پلیس بازداشت و به کمپ دیپورت منتقل شده است.

بنابر اظهارات آقای محمود‌آبادی، وی در پی بازداشت و شکنجه توسط وزارت تروریستی اطلاعات، حدود چهار سال پیش ایران را ترک و با مراجعه به دفتر سازمان ملل در ترکیه، درخواست پناهندگی ارائه داده است.

این پناهجوی ایرانی با اشاره به اینکه چندین مرحله توسط وکلای سازمان ملل مصاحبه شده و آنها بر حساس بودن وضعیت پرونده تاکید کرده‌اند، اما اداره مهاجرت شهر محل اقامت او درخواست پناهندگی وی را رد کرده و می‌خواهند او را به ایران بازگردانند.

آقای محمودآبادی با بیان معضلاتی که خانواده وی با آن دست به گریبانند و اینکه خود از بیماری‌های اعصاب ناشی از شکنجه‌های وزارت تروریستی اطلاعات رنج می‌برد، می‌گوید: یکی از فرزندان او که مبتلا به بیماری دیابت است، با شنیدن خبر بازداشت پدرش دچار شوک شده و در مدرسه از حال رفته و شرایط جسمانی نامناسبی دارد.

وی در یک فایل صوتی که در اختیار آواتودی قرار گرفته است، با تاکید بر اینکه در صورت بازگرداندن به ایران با شکنجه‌های نهادهادی امنیتی و اطلاعاتی و همچنین مجازات سنگین دستگاه قضایی مواجه خواهد شد، از تمام سازمان‌های حقوق بشری و فعالان این حوزه برای نجات خود و خانواده‌اش از خطر دیپورت به ایران درخواست استمداد کرده است.

اختصاصی آواتودی/ یک پناهجو در معرض خطر بازگرداندن به ایران قرار دارد

اختصاصی آواتودی/ یک پناهجو در معرض خطر بازگرداندن به ایران قرار دارد