تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

نرخ بیکاری استان کُردستان ۲ برابر کل کشور است

در سایه تبعیض و نگاه امنیتی جمهوری اسلامی؛ کُردستان رکورد دار آمار بیکاری در کشور
در سایه تبعیض و نگاه امنیتی جمهوری اسلامی؛ کُردستان رکورد دار آمار بیکاری در کشور
posted onMay 7, 2021
noتعليق

از بین ۱۰ استان با بیشترین نرخ بیکاری شش استان جزو استان‌های مرزی هستند و در این میان نرخ بیکاری در استان کُردستان دو برابر نرخ بیکاری کل کشوراعلام شده است.

استان کردستان با نرخ بیکاری ۲۰ درصد، بدترین وضعیت اشتغال را در بین همه استان‌های کشور دارد.

طی چند سال اخیر همواره استان کُردستان از نظر نرخ بیکاری جزو پنج استان اول کشور بوده است. این در حالی است که مسئولان این استان هر ساله از به ثمر رسیدن چند طرح عمرانی و تولیدی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی خبر داده اند.

وعده‌های پوشالی مقامات استان کردستان در کنار وعده‌های دروغین مسئولان جمهوری اسلامی از رئیس جمهوری گرفته تا وزرا و رؤسای سازمان‌ها و حتی مدیران در استان کردستان برای ایجاد اشتغال در این استان تاکنون به نتیجه نرسیده است.

 شمار زیادی از مردم استان کردستان در سایه تبعیض های موجود، بیکار و یا مجبورند برای امرار معاش به شغل‌های کاذب به ویژه کولبری در مناطق مرزی روی بیاورند.

بەرغم وجود پتانسیل ها و ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون استان کردستان، جمهوری اسلامی با نگاه امنیتی به این استان، اعمال تبعیض های نژادی و مذهبی و فقدان مدیریت کارآمد موجب شده مردم کردستان همچنان با محرومیت دست و پنجه نرم کرده و این استان در شاخص‌های مختلف توسعه همچنان یکی از استان‌های محروم ایران باشد.