Ana içeriğe atla

یک پاسدار فاسد در راس کانون وکلای دادگستری کردستان!

یک پاسدار فاسد در راس کانون وکلای دادگستری کردستان!
posted onDecember 19, 2020
noyorum

گزارش ویژه آواتودی: انتظار از كانون وكلای دادگستری پشتيبانی از حقوق ملت و برقراری عدالت است اما زمانی كه ريیس كانون وكلای دادگستری كردستان يك سرهنگ پاسدار باشد، برای تحقق دفاع از حقوق ملت و اجرای عدالت میتوان چه انتظاری داشت! 

حبیب الله مرادی رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان، عضو سابق سپاه پاسداران بسیج فعال و دارای کارت ایثارگری است. او بدون داشتن مدرک معتبر حقوقی و حتی شرکت در آزمون وکالت صرفاً به دلیل عضویت در سپاه (جاش) توانسته است پروانه وکالت دریافت کند و با استفاده از سهمیه (ایثارگری) بدون شرکت در کنکور در دانشگاه قبول شد. حبیب الله مرادی با اتكاء به قدرت و رانت سپاه خود مرتكب تخلفات ذيل شد:
اول: اخذ پروانه وکالت منوط به داشتن لیسانس حقوق و شرکت در آزمون وکالت و قبولی است، اما حبیب الله مرادی برای خانم گلاله روانبخش همسر سید جمال حسامی برادر نماینده امام جمعه سابق سنندج پروانه وکالت برخلاف قانون صادر کرده است. طبق اسناد پیوستی رتبه گلاله روانبخش در آزمون وکالت ۶۴۷ بوده است اما به واسطه و دلالی احمد سعید شیخی و سید جمال حسامی با دریافت مبلغ ۶۰ میلیون تومان برای این خانم پروانه وکالت صادر شده است.

دو: حبیب الله مرادی برای حدود شصت نفر از اعضای سابق سپاه پاسداران که بازنشست شده اند  يا كسانی كه رابطه غير اخلاقی با او داشتند و قضات فاسد دادگستری پروانه وکالت صادر کرده است. از جمله این اشخاص قاضی مبارکی است. مبارکی، معاون امنيتی دادستان سنندج و از قضات امنیتی است که برای فعالان  سياسی و مدنی استان کردستان حکم بازداشت بلندمدت و غیرقانونی صادر می کرد و به دلیل دریافت رشوه در پرونده مواد مخدر از کار اخراج شد. مبارکی از قضاوت سلب صلاحیت گردیده و چنين فردی طبق قانون قطعا صلاحیت وکالت را ندارد. اما در ازای پرداخت ۲۲۰ میلیون تومان از طرف قاضی مبارکی به حبیب الله مرادی برای این قاضی فاسد پروانه وکالت از طرف کانون وکلای دادگستری کردستان صادر شده است. دست مباركی به خون خيلی از جوانان كورد آلوده است. او با اين پولهای كثيف در تهران، شمال و سنندج اموال نامشروع فراوانيثی به جيب زده است.

سه: کانون وکلای دادگستری دارای بودجه نيست و هزینه آن با پرداخت حق عضویت از طرف وکلا تامین می‌شود و طبعا باید در جهت رشد علمی و عملی وکلا صرف شود. اما حبیب الله مرادی منابع مالی کانون را در چه راهی خرج نموده است؟ از جمله با دعوت از  سردار سپاه پاسداران ذوالقدر به کانون وکلا و تجلیل از وی، خرید كادوی گرانبها برای شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، خرید تابلو فرش نفيس برای گروسی رییس کل سابق دادگستری کردستان و... اموال کانون را حیف و میل نموده است.

چهار : حبیب الله مرادی در تمام تظاهرات مردمی علیه حکومت یا حمایت از کوبانی و عفرین و ... شرکت نموده و از این مراسم و تظاهرات فیلم تهیه کرده است. این فیلم ها که توسط اشخاصی نظیر مرادی و زارعی و ... تهیه می شود در اختیار پایگاه شهرامفر قرار می گرفت.

پنج : حبیب الله مرادی از نفوذ خود در دادگستری و سپاه پاسداران برای مقاصد شخصی استفاده کرده است. از جمله مرادی سه همسر خود را طلاق داده است و با تهدید همسران سابق به تشکیل پرونده رابطه نامشروع و ...یک ریال مهریه پرداخت نکرده است. در مورد دیگری همسر اول حبیب الله مرادی برای دریافت نفقه فرزندان خود از او شکایت کرده که این شکایت نیز رد شده و مرادی حاضر به پرداخت نفقه فرزندان خود نیز نشده و مبنای طلاق آنها خلع بوده كه نشان از هيولا بودن او دارد. 

مدارك رابطه غيراخلاقی مرادی با يكی از وكلای زن كانون تحت اجبار او بود بنام ش.م.پ  ( نام محفوظ ) را همسر سوم او اطلاع رسانی كرد.

شش: حيف و ميل زمين های لشگر٢٨ سنندج، تبانی با مسكن و شهرسازی، بنياد مسكن سپاه و موارد عديده ديگر از جمله تبانی به عنوان وكيل فرزاد پورانی و ... از رذايل اخلاقی او محسوب كه حبیب الله مرادی را به يك هيولای درنده و فاسد تبديل كرده است. این عنصر فساد را بايد شناخت و فعالان ايرانی مقيم خارج از کشور در تلاش برای دريافت حكم جلب بين المللی او در اروپا و كانادا هستند. 
اين جنايتكار بايد محاكمه شود.