Skip to main content

کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ در تیراندازی نیروهای جمهوری اسلامی ایران

کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ در تیراندازی نیروهای جمهوری اسلامی ایران
عکسی از لحظه هجوم نیروهای امنیتی و نظامی ایران به خودروی حامل شهروندان بلوچ
posted onMay 13, 2024
nocomment

بنابر گزارشات رسیده بدست آواتودی، شامگاه دوشنبه، ٢٤ اردیبهشت ماه ١٤٠٣ شمسی، نیروهای نظامی و امنیتی ایران در مرکز شهر سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان، به یک خودروی سواری مستقیما شلیک کرده و موجب کشته و زخمی شدن چهار شهروند بلوچ شدند.

به گفته منابع موثق خبری آواتودی، در این حمله به شهروندان بلوچ یک مرد کشته، یک زن و دو کودک پنج و سه سالەاش بشدت مجروح شدەاند.

تا انتشار این خبر، از هویت کشته و مجروحین که گفته شده اعضای یک خانواده هستند اطلاعی در دست نیست.

به گفته شاهدان عینی مرد کشته شده، یک جوان حدودا ۲۸ ساله است که بعد از زخمی شدن از خودرو خارج شده و نیروهای نظامی ایران نیز از فاصله نزدیک به سر او شلیک کردەاند یعنی در واقع به او تیر خلاص زدەاند.

نیروهای نظامی و امنیتی ایران با اطمینان از اینکه، با شلیک مستقیم به شهروندان کرد و بلوچ و کشتن آنها تحت پیگرد قانونی قرار نمیگیرند، بطور روزانه در استانهای کردستان ایران و نیز در استان سیستان و بلوچستان دست به جنایت میزنند.

پیشتر نیز در ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ شمسی، نگار کریمیان، جوان ۲۱ ساله اهل بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری، در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی ایران، بشدت مجروح و ساعاتی بعد در اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان باخت.

همچنین در شامگاه جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ نیز، در شهر بروجرد استان لورستان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با شلیک به سوی یک اتومبیل، آناهیتا امیرپور، دانشجوی کرد ۲۰ ساله و اهل کوهدشت، را بقتل رساندند.