Skip to main content

هنرمند وفا احمدپور، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی است

هنرماند وفا احمدپور، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی است
وفا احمدپور ملقب به وفادار
posted onFebruary 10, 2024
nocomment

وفا احمدپور، هنرمند خواننده ملقب به وفادار، در حال حاضر در بازداشتگاه وزارت تروریستی اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی است و از برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم شده است.

بر اساس گزارش دادبان، وفا احمدپور، در یک سال گذشته زندگی مخفیانه‌ای داشته است اما شماره تلفن ‌او را پیدا کردند و از طریق تماس تلفنی احضارش کردند.

بر پایه گزارش مذکور، احمدپور با این دلیل که احضار تلفنی غیرقانونی می‌باشد از مراجعه دایره مربوطه سر باز زد اما طی روزهای اخیر نیروهای اطلاعات به منزل احمدپور هجوم برده و خانواده‌اش را گروگان گرفتند و از طریق تماس تلفنی باید خود را تحویل دهد وگرنه وضع خانواده‌اش از این هم بدتر می‌شود، پس او مجبور شد خود را به نیروهای اطلاعات تحویل دهد.

تا لحظه ارسال این گزارش کسی از محل دقیق نگهداری وفا احمدپور و وضعیت سلامتی او خبری ندارد.

وفادار در یکی از پست‌های خود نوشته بود: نمی‌دونم داستان زندگیم چطوری تموم میشه، ولی هیچ جایی تو نوشته‌هام نمی‌خونی که گفته باشم "من تسلیم شدم".

وفادار، رپر معترض ایرانی، ۴۰ ساله است و با کارگری امرار معاش می‌کرد. او ۱۷ سال است که در زمینه موسیقی رپ و هیپ هاپ فعالیت می‌کند.

در آثار وفادار، آنچه بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید دغدغه او برای "عدالت" است، او که طعم بی‌عدالتی را چشیده، همواره تلاش کرده صدای مردمی باشد که از تبعیض رنج می‌برند. وفادار صدای بی‌صدایان است و برای عدالت و آزادی ترانه‌های اعتراضی زیادی اجرا کرده است.

وفادار اخیرا در پیامی که منتشر کرده بود، گفته بود که "من وفادار به مردم هستم". او همچنین همراه با تعدادی از مصدومان شلیک عامدانه به چشم‌ها بر سر مزار جاویدنام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی حضور یافته بود.