Skip to main content

اعتراضات به بی‌کفایتی حکومت در پیشگیری از آلودگی هوا ادامه دارد

اعتراضات به بی‌کفایتی حکومت در پیشگیری از آلودگی هوا ادامه دارد
تجمع اعتراضی مردم به بی‌کفایتی حکومت در مهار آلودگی هوا
" ۳۰ درصد مردم شازند به دلیل مازوت سوزی به سرطان مبتلا شده‌اند"
posted onFebruary 6, 2024
nocomment

با تشدید مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند اراک و افزایش شدید مبتلایان به سرطان، مردم اراک بار دیگر در اعتراض به بی‌کفایتی و ناتوانی جمهوری اسلامی در حذف مازوت سوزی از این نیروگاه، به خیابان‌ها آمدند.

در ویدئویی که بدست آوا تودی رسیده است، شماری از مردم اراک روز سه‌شنبه، ١٧ بهمن‌ماه ١٤٠٢، با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به تداوم مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی شازند این استان اعتراض کردند.

با اینکه از سال گذشته تاکنون مردم اراک چندین بار نسبت به آلودگی شدید هوای شهرشان که از مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند ناشی می‌شود اعتراض کرده‌اند، اما تاکنون هیچ اقدام موثری از سوی حکومت برای حل این مشکل انجام نشده است.

برپایه آمارهای رسمی نهادهای مرتبط حکومتی، نیروگاه شازند شبانه‌روز ۴ میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند که به عنوان عامل اصلی آلودگی هوای اراک شناخته می‌شود.

این ششمین بار متوالی است که شهروندان اراک به خیابان‌ها می‌آیند و جمهوری اسلامی را به بی‌کفایتی در کنترل آلودگی هوا محکوم می‌کنند.

محمود احمدی بیغش، از اعضای مجلس شورای اسلامی، در مردادماه سال جاری طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: "شازند آلوده‌ترین شهر ایران است و حدود ۳۰ درصد مردم این شهر به دلیل همجواری با نیروگاه به سرطان مبتلا شده‌اند". او همچنین مدعی شد علت غالب مرگ‌ومیر در این شهرستان سرطان است.