Ana içeriğe atla

حمله به مراکز تروریستی جمهوری اسلامی قطعی است

حمله به مراکز تروریستی جمهوری اسلامی قطعی است
posted onOctober 3, 2024
noyorum

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد انتظار می‌رود حمله تلافی‌جویانه این کشور علیه جمهوری اسلامی در چند روز آینده انجام شود.

این رسانه به نقل از منابعی در دولت اسرائیل خبر داد این کشور هزینه سنگینی به حکومت ایران تحمیل خواهد کرد. به گزارش کانال ۱۲، پاسخ شدید اسرائیل با هماهنگی دولت بایدن صورت خواهد گرفت.

در همین رابطه، عصر پنج شنبه، ١٢ مهرماه ١٤٠٣ شمسی، در نشستی خبری بایدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آمریکا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت می‌کند، گفت: "ما در حال بحث در این باره هستیم".

در پی اشاره بایدن به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین میزان خود در یک ماه گذشته رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۵.۵ درصد افزایش، به ۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت، به‌عنوان شاخص بین‌المللی، شاهد رشدی پنچ درصدی بود و هر بشکه آن ۷۷.۶۵ دلار معامله شد.

اما مباحث مرتبط با حمله به ایران موجب نشده که اسرائیل از هدفش یعنی نابودی حزب الله در جنوب لبنان غافل شود. در همین رابطه هرزی هالوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، در پیامی ویدیویی تاکید کرد نظامیان این کشور به حزب‌الله اجازه نخواهند داد مجددا در جنوب لبنان مستقر شود.

او گفت برای بازگشت ساکنان مناطق شمالی اسرائیل به منازل خود، زیرساخت‌های متعلق به حزب‌الله در نزدیکی مرز باید نابود شوند.

هالوی افزود: "ما اجازه نخواهیم داد که حزب‌الله در آینده در این مکان‌ها مستقر شود. ضربات شدید به حزب‌الله در تمام مناطق، در بیروت، در دره بقاع و در جنوب لبنان ادامه خواهد یافت