Skip to main content

گزارش/ احضار و بازداشت آزادیخواهان در ایران با شدت بیشتری ادامه می‌یابد

احضار و بازداشت آزادیخواهان در ایران با شدت بیشتری ادامه می‌یابد
تصاویری از یاسر حسینی، مجید خوش‌‎منظر، سمیرا احمدی و رئوفه میرباقری
مجید خوش‌‎منظر، به ده سال زندان محکوم شد
posted onFebruary 12, 2024
nocomment

مجید خوش‌منظر، کارمند ارشد سابق کنترل ترافیک مشهد و از بازداشت‌شدگان قیام ژینا، در یک محاکمه نمایشی از سوی دادگاه انقلاب مشهد به ده سال زندان محکوم شد.

مجید خوش‌منظر، که بدلیل از کار انداختن دوربین‌های مداربسته و جلوگیری از ضبط تصاویر مردم معترض، از سوی نیروهای تروریستی اطلاعات در آبان ١٤٠١ بازداشت شد، یکسال و سه‌ماه گذشته را در زندان سپری کرده است.

همچنین بنابر اطلاعات رسیده به بخش خبری آواتودی، سمیرا احمدی، فعال مدنی اهل سقز توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به ۳ سال حبس تعزیزی و مجازات تکمیلی محکوم شد. این فعال مدنی به عنوان مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شده است.

سمیرا احمدی روز ٢٢ شهریور ماه سال جاری، توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و ٢۵ مهر ماه به قید وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از بند زنان زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

از سوی دیگر، رئوفه میرباقری، که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ساری به‌ اتهام "تبلیغ علیه نظام" به هشت ماه حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود در یک پست اینستاگرامی نوشت: "هفت روز فرصت دارم تا خود را به زندان مرکزی شهسوار معرفی کنم، آن‌هم به‌ خاطر اعتراض به شرایط دشوار زنان کشورم".

میرباقری، روز چهارم آبان ماه سال گذشته، در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی توسط مزدوران اداره تروریستی اطلاعات سپاه در تنکابن بازداشت شد.

برپایه گزارش موثق رسیده به بخش خبری آواتودی، روز دوشنبه ٢٣ بهمن ماه ١٤٠٢ شمسی، یاسر حسینی، شهروند کُرد اهل کامیاران از توابع استان سنندج توسط عوامل سازمان اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بنابر این گزارش نیروهای اطلاعاتی با هجوم به محل کار یاسر حسینی، این جوان ۲۵ ساله را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

گسترش اقدامات ضدبشری جمهوری اسلامی و سرکوب مستمر ملت‌های ایران بدست نهادهای امنیتی حکومت، چنان جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داد که سازمان ملل متحد را بر آن داشت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی خود روز سه‌شنبه ۲۸ آذر (١٩ دسامبر) قطعنامەای در محکومیت نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی را تصویب کند..