Skip to main content

نتانیاهو: ارتش اسرائیل تا هر زمان که لازم باشد در لبنان می‌ماند

نتانیاهو: ارتش اسرائیل تا هر زمان که لازم باشد در لبنان می‌ماند
posted onJune 22, 2026
nocomment

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز جمعه، ٢٩ خردادماه بار دیگر گفت که نیروهای اسرائیلی «تا هر زمان که لازم باشد» در لبنان باقی خواهند ماند و وعده داد که حزب‌اللهِ مورد حمایت ایران برای حملاتش «بهای بسیار سنگینی» خواهد پرداخت.

او روز پنجشنبه، ٢٨ خردادماه، ساعاتی بعد از امضای تفاهم‌نامه پایان دادن به جنگ توسط ایران و آمریکا، نیز بر ادامه حضور ارتش اسرائیل در مناطقی از جنوب لبنان تأکید کرده بود.

نتانیاهو در بیانیه روز جمعه که پس از اعلام کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی در لبنان از سوی ارتش منتشر شد، گفت: «اسرائیل حمله به سربازان یا قلمرو خود را تحمل نخواهد کرد و بابت این حملات بهای بسیار سنگینی از حزب‌الله خواهد گرفت

او افزود: «اسرائیل تا هر زمان که برای حفاظت از جوامع شمالی لازم باشد، در منطقه امنیتی جنوب لبنان باقی خواهد ماند

یسرائیل کاتز، وزیر دفاع، نیز گفته بود که ارتش در لبنان خواهد ماند و افزود که به هر حمله‌ای «با نیروی قابل توجه» پاسخ خواهد داد.

لبنان اعلام کرده بر اثر حملات اسرائیل در سراسر این کشور ۱۸ نفر کشته شده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه پنج‌شنبه با انتشار پیامی اعلام کرد که آمریکا «انتظار آتش‌بس کامل در همه جبهه‌ها، از جمله لبنان، حزب‌الله و اسرائیل» را دارد.