Skip to main content

نیویورک تایمز از تصمیم ایران برای حمله به اسرائیل خبر داد

نیویورک تایمز از تصمیم ایران برای حمله به اسرائیل خبر داد
تصویر آرشیوی است
posted onAugust 1, 2024
nocomment

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" به نقل از سه مقام ایرانی مطلع، گزارش داد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی که صبح چهارشنبه دهم مردادماه، برای بررسی جوانب کشته شدن اسماعیل هنیه برگزار شده بود، دستور حمله مستقیم به شهرهای حیفا و تل‌آویو در اسرائیل را صادر کرده است.

بنابر اظهارات این نشریه، حمله مدنظر بصورت موشکی و پهپادی خواهد بود. گزارش مذکور که به نقل از سه مقام ایرانی از جمله دو عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنظیم شده اعلام میکند که این فرمان مدت کوتاهی پس از اعلام رسمی خبر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس، صادر شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، به موجب فرمان خامنه‌ای، ایران درصدد است تا شهرهای تل‌آویو و حیفا را با حملات موشکی و پهپادی مستقیم خود هدف قرار دهد.

در همین راستا رادیو ارتش اسرائیل نیز، شامگاه چهارشنبه، گزارش داد که ایران در حال بررسی انجام حملاتی به اسرائیل از خاک ایران، سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

قابل ذکر است در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، دهم مردادماه، نیروی دفاعی اسرائیل، طی عملیاتی پیچیده، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس را در قلب تهران، پایتخت ایران، از صحنه روزگار پاک کرد.