Ana içeriğe atla

"قیام تا سرنگونی" سرورهای مجلس را سرنگون کرد

"قیام تا سرنگونی" سرورهای مجلس را سرنگون کرد
AvaToday caption
گروه هکری "قیام تا سرنگونی" در پیامی مسئولیت از دسترس خارج شدن سرورهای مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده گرفت.
posted onFebruary 13, 2024
noyorum

صبح روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن‌ماه، خبرگزاری تسنیم، وابستە بە سپاه تروریستی پاسداران انقلاب اسلامی، با انتشار خبری در مورد هک شدن وبسایت "خبرگزاری خانه ملت" اعلام کرد: "با توجه به بارگذاری عکس سران منافقین بر روی سایت به نظر می‌رسد این خبرگزاری هک شده باشد".

دقایقی بعد از اعلام این خبر، گروه هکری "قیام تا سرنگونی" در کانال تلگرامی خود مسئولیت این رخنە سایبری را بر عهد گرفت و اقدام به انتشار صدها صفحە "اسناد محرمانه" که از این حمله هکری بدست آمده بود، کرد.

گروه هکری مذکور ادعا کردە کە  بیش از ۶۰۰ سرور مجلس، از جملە سرور اصلی مجلس، سرورهای کمیسیون‌های مجلس، سرور اصلی صحن مجلس، سرور مجلس بار، سرور بانک‌های مجلس، دفاتر نمایندگان، ادارە کل بین‌الملل و مرکز پژوهش‌ها را هک کردە است.

در میان اسناد منتشر شده، تصاویری از میزان حقوق‌ها، پاداش‌ها و واریزی‌های مازاد متعلق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد. در واکنش به این افشاگری‌ها، مقامات جمهوری اسلامی این اسناد را "دستکاری شده و غیرقابل استناد" خوانده است.

جمهوری اسلامی با تمام ادعاهایش در مورد دستیابی به قله‌های دانش، اما در میدان عمل توانایی مقابله با ساده‌ترین حملات هکری نیست.

پیشتر گروه هکری "گنجشک درنده"، وابسته به اسرائیل، در یک حمله گسترده هکری توانست در روز دوشنبه ۲۷ آذرماه سال جاری، اکثر جایگاه‌های سوخت در شهرهای مختلف ایران را از کار بیاندازد. این گروه در بیانیه‌ای نوشت: "بازی با آتش، بهایی دارد".

از سوی دیگر و در ابتدای امسال، میثم مقصودی گودرزی، معاون سازمان فناوری اطلاعات (افتا) در برنامه خبر ۲۱ شبکه یک صدا و سیمای جهوری اسلامی از یک حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های ایران خبر داد.

او درباره جزئیات این حمله گفت: "حمله با استفاده از یک حفره امنیتی در یکی از نرم‌افزار‌های پرکاربرد سازمان‌های کشور طراحی شده که طی آن مهاجمین توانستند به بیش از ۱۰۰ وب‌سایت سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور نفوذ اولیه داشته باشند".