Skip to main content

تداوم اعتراضات به اعدام جوانان ایرانی توسط جمهوری اسلامی

تداوم اعتراضات به اعدام جوانان ایرانی توسط جمهوری اسلامی
تجمع اعتراضی ایرانیان علیه اعدام فعالین مدنی و سیاسی
posted onFebruary 8, 2024
nocomment

روز چهارشنبه، ١٨ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، ایرانیان مقیم کشور دانمارک، با حضور در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در شهر کپنهاگ، علیه اجرای احکام اعدام فعالین مدنی و سیاسی، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

برپایه گزارش اختصاصی که بدست آواتودی رسیده است، ایرانیان مقیم دانمارک، با تجمع چند ساعته در مقابل سفارت جمهوری اسلامی، با بلند کردن پلاکاردهایی، سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم علیه مردم ایران را محکوم کردند.

این جمع معترض با خواندن بیانیه‌ای انزجار شدید خود را از اجرای احکام اعدام فعالین سیاسی و مدنی بدست مزدوران جمهوری اسلامی محکوم و از جامعه جهانی خواستند تا رویه‌ای قاطع علیه اینگونه اقدامات درپیش بگیرد.

قابل ذکر است در روزهای اخیر، تجمع اعتراضی دیگری از سوی ایرانیان مقیم ونکوور در کشور کانادا برگزار شد. در این تجمع، جمعیت قابل ملاحظه‌ای از ایرانیان حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی، سیاست‌های ضدانسانی جمهوری اسلامی و اعدام‌های اخیر را محکوم کردند.

قابل ذکر است، در نه بهمن‌ماه، چهار زندانی کرد به نام‌های محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی در زندان قزل‌حصار تهران، بدست نیروهای جمهوری اسلامی اعدام شدند. این اعدام‌ها واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی در پی داشت.