Skip to main content

یکی از رهبران ارشد عصائب اهل الحق در عراق ترور شد

یکی از رهبران ارشد عصائب اهل الحق در عراق ترور شد
ناجی الکعبی، از رهبران برجسته عصائب اهل الحق
posted onFebruary 5, 2024
nocomment

در ادامه ترورهای سریالی رهبران ارشد گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در عراق، ناجی الکعبی، از رهبران برجسته عصائب اهل الحق، در ماشین شخصی خود، به ضرب چند گلوله کشته شد.

بنابر گزارشی از اسکای نیوز عربی، شامگاه یکشنبه، ١٥ بهمن‌ماه، ناجی الکعبی، یکی از رهبران ارشد عصائب اهل الحق، در استان میسان عراق و در ماشین شخصی خود، توسط افراد ناشناسی به ضرب چند گلوله از پای درآمد.

این گزارش به نقل از منابع امنیتی عراق یادآور می‌شود، حمله‌کنندگان با نزدیک شدن به ماشین ناجی الکعبی او را به رگبار گرفته و سپس متواری شده‌اند.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، امروز یکشنبه، اعلام کرده بود که ایالات متحده به واکنش خود علیه گروه‌های طرفدار ایران در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

بنابر این گفته‌ها برخی از تحلیلگران بر این باورند که این اقدام در واکنش به حملات گروه‌های تروریستی به پایگاه‌های آمریکایی انجام شده است. اما برخی دیگر از کارشناسان نظر متفاوت‌تری دارند.

یکی از منبع موثق خبری که خواست نامش فاش نشود، در گفتگویی اختصاصی با آواتودی، در این رابطه اظهار داشت: "این اولین بار نیست که فرماندهان ارشد گروه‌های حشد شعبی در عراق ترور می‌شوند".

او فزود: "بخشی از این ترورها به اختلافات عمیق میان جریان صدر و عصائب اهل حق برمی‌گردد و بخش دیگر به اختلافات سایر گروه‌های حشدشعبی مرتبط است".

این منبع موثق خبری همچنین به خشم فروخورده ملت عراق علیه این گروه‌های تروریستی اشاره کرد که گه‌گداری این خشم فوران می‌کند و در چارچوب ترور رهبران ارشد گروه‌های شبه‌نظامی نمود می‌یابد.

او در همین مورد افزود: "تعداد کمی از ترورها نیز توسط مردم انجام می‌شود، وقتی که یکی از فرماندهان و مسئولین حشد شعبی دست به اقدامی ضدمردمی می‌زنند، گاها توسط خود مردم به سزای اعمالشان می‌رسند".