رفتن به محتوای اصلی

حکم اعدام انور خضری زندانی مذهبی اجرا شد

حکم اعدام انور خضری زندانی مذهبی اجرا شد
تصویری از انور خضری که در زندان قزلحصار اعدام شد
حکم اعدام انور خضری، زندانی مذهبی اهل شهر مهاباد پس از نزدیک به ۱۵ سال حبس، در زندان قزلحصار کرج اجرا شد.
posted onMay 1, 2024
noدیدگاه

بر اساس گزارشات رسیده به آواتودی، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام انور خضری، زندانی مذهبی اهل شهر مهاباد، در حالی که پانزدهمین سال از دوران محکومیتش در زندان قزلحصار را سپری میکرد، اجرا شد.

قابل ذکر است پیشتر و در پاییز و زمستان گذشته حکم اعدام داوود عبداللهی، قاسم آبسته، فرهاد سلیمی و ایوب کریمی، چهار تن از هم‌پروندەای های وی نیز اجرا شده است. همچنین انور خضری در طول این ١٥ سال حتا یک روز مرخصی نیز نداشته است

به گفته منابع مطلع خبری آواتودی، انور خضری روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل و خانواده وی برای آخرین ملاقات از مهاباد به کرج رفته بودند اما موفق به آخرین ملاقات نشدند.

فرهاد سلیمی، انور خضری، قاسم آبسته، داوود عبداللهی، خسرو بشارت، کامران شیخه و ایوب کریمی، روز ۱۶ آذر ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.

این زندانیان به اتهام پرونده قتل "عبدالرحیم تینا"، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهاماتی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام"، "عضویت در گروه‌های سلفی" و "افساد فی‌الأرض" به اعدام محکوم شده بودند.

بنابر آمرهای منتشر شده، تنها طی سال ٢٠٢٣ میلادی بیش از ٨٠٠ نفر در ایران اعدام شدەاند. ایران با در نظر گرفتن نسبت اعدام ها به جمعیت، دارای بالاترین نسبت اعدام در جهان میباشد.